جدیدترین و آخرین اخبار داغ سلامت

بهترین راه مبارزه با پوکی استخوان

افرادی که علاقمند به مصرف قهوه هستند بدانند که مصرف روزانه بیش از ۲فنجان قهوه در روز خطر ابتلا به پوکی استخوان را افزایش می دهد.

پیشگیری از پوکی استخوان بسیار مهم تر از درمان آن است. پوکی استخوان در طی سالیان بروز پیدا می کند و با تغذیه در طی سال های زندگی ارتباط مستقیم دارد.

برای کاهش وزن باید تحت نظر متخصص بود و رژیم غذایی صحیحی گرفت. رژیم های غذایی سخت برای کاهش وزن سریع، بی تردید کاهش تراکم استخوان را در پی دارد و سلامت استخوانی فرد را تضعیف می کند. از دیگر موارد که خطر ابتلا به پوکی استخوان را افزایش می دهد،  میزان مصرف کافئین است.

افرادی که علاقمند به مصرف قهوه هستند بدانند که مصرف روزانه بیش از ۲فنجان قهوه در روز خطر ابتلا به پوکی استخوان را افزایش می دهد. از طرفی مصرف سبزیجات با برخی مواد غذایی جذب کلسیم را دچار مشکل می کند. اگزالات موجود در برخی سبزیجات یا تانن موجود در چای جذب کلسیم را بر هم میزند. بنابراین بهتر است علاوه بر قرار دادن 1000میلی گرم کلسیم در رژیم غذایی روزانه به انتخاب مواد غذایی و زمان مصرف آن ها هم دقت کنیم.

نقش تغذیه در درمان پوکی استخوان

اگر از پیشگیری که بهترین راه مبارزه با پوکی استخوان است بگذریم، در بحث درمان، تغذیه را نمی توان به تنهایی به عنوان یک راهکار درمانی مطرح کرد زیرا پس از ابتلا به پوکی استخوان دارو درمانی اولویت دارد و سپس رژیم غذایی مناسب برای بیمار معرفی می گردد.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
عصرایران
دکمه بازگشت به بالا