جدیدترین و آخرین اخبار داغ سلامت

بهترین ماسک‌های مراقبت از پوست

با استفاده از روغن و اسانس انواع گیاهان دارویی می‌توانید ماسک‌های درمانی عالی برای بهبود مشکلات پوستی و البته مراقبت و زیبایی پوست‌تان آماده کنید.

نادیا زکالوند: اسطوخودوس، گیاهی بسیار خوشبوست و رایحه خوش روغن آن، در درمان سردرد، اضطراب‌ و افسردگی بسیار موثر است. اما مهم‌ترین فایده این گیاه، درمان جوش و آکنه است. در واقع اسطوخودوس، ویژگی‌های ضدقارچ دارد و برای درمان انواع التهاب‌های پوستی مانند آکنه، داء‌الصدف، چین و چروک و غیره مفید است.

برای تهیه ماسک اسطوخودس، از روش زیر پیروی کنید:

مواد لازم

  • کمی گیاه اسطوخودوس (به اندازه چند شکوفه)
  • الکل اتانول (قابل خرید در داروخانه‌ها)
  • هاون
  • فیلتر قهوه

روش تهیه

۱. ابتدا اسطوخودوس را درون هاون بریزید و با دسته هاون آن را خوب خرد کنید. بدین‌ترتیب روغن گیاه آزاد می‌شود.

۲. اکنون اسطوخودوس خرد و له شده را به ظرفی شیشه‌ای منتقل کنید و روی آن الکل اتانول بریزید، به‌طوری‌که کاملا روی اسطوخودوس‌ها را بپوشاند و در ظرف را محکم ببندید.

۳. سپس ظرف آماده‌شده از اسطوخودوس را زیر نور آفتاب بگذارید.

۴. بعد از چند روز، مایع آماده شده را از فیلتر قهوه عبور دهید تا صاف شود.

روش استفاده

ماسک خانگی و موثر برای درمان جوش و آکنه/ دستور تهیه

وقتی ماسک اسطوخودوس را آماده کردید، می‌توانید کمی از آن را روی پوست‌ صورت‌تان که از قبل شسته‌اید، به‌ آرامی بمالید. مراقب باشید ماسک با پوست اطراف چشم‌هایتان تماس پیدا نکند.

بعد از گذشت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه، صورت‌تان را با آب ولرم بشویید. تا زمان درمان جوش‌هایتان از این ماسک روزی یک بار استفاده کنید.

توجه:

یادتان باشد، هر ماسکی را که استفاده می‌کنید، پیش از مصرف،‌ حتما آن را روی بازویتان امتحان کنید تا اگر به آن حساسیت داشتید، متوجه شوید و از مصرف آن پرهیز کنید.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
خبرآنلاین
دکمه بازگشت به بالا