جدیدترین و داغ ترین اخبار بین المللجدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

بیانیه‌ای علیه ایران در زمینه احیای برجام

معاون نماینده آمریکا در سازمان ملل با ادعای این که درخواست‌های تازه ایران باعث شد توافقی در این زمینه انجام نشود، گفت: ما به وضوح گفته‌ایم که در دیپلماسی باز است. متاسفانه، اقدامات ایران نشان می‌دهد که این اولویت آن‌ها نیست. رفتار ایران از ماه سپتامبر، به ویژه عدم همکاری مکرر و طولانی آن با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و توسعه برنامه هسته‌ای‌اش بدون وجود هیچ گونه هدف مشروع غیرنظامی، شک و تردید ما را نسبت به آمادگی و توان ایران برای رسیدن به یک توافق افزایش داده

معاون نماینده آمریکا در سازمان ملل در بیانیه‌ای در جلسه شورای امنیت ادعاهایی را درباره عملکرد ایران در زمینه احیای برجام، روابط ایران و روسیه و برنامه هسته‌ای ایران مطرح کرد.

به گزارش وبگاه نمایندگی آمریکا در سازمان ملل، رابرت وود، معاون نماینده آمریکا در سازمان ملل در جلسه دیشب شورای امنیت درباره ایران، در بیانیه‌ای مدعی شد: ما در زمانی گرد هم آمده‌ایم که اقدامات تحریک‌آمیز ایران برای ارتقای ظرفیت برنامه هسته‌ای‌اش رو به افزایش است. نگرانی‌های جامعه بین‌المللی شدت می‌یابد.

وود در این بیانیه مطرح کرد: آمریکا کاملا نسبت به حل‌وفصل این نگرانی‌ها از طریق دیپلماسی متعهد است. ما چند ماه مشغول مذاکراتی جدی بودیم که هدف آن بازگشت دوجانبه به اجرای کامل برجام بود. با این وجود، عملکرد و مواضع خود ایران مسئول جلوگیری از رقم خوردن این نتیجه بوده است.

او با ادعای این که درخواست‌های تازه ایران باعث شد توافقی در این زمینه انجام نشود، گفت: ما به وضوح گفته‌ایم که در دیپلماسی باز است. متاسفانه، اقدامات ایران نشان می‌دهد که این اولویت آن‌ها نیست. رفتار ایران از ماه سپتامبر، به ویژه عدم همکاری مکرر و طولانی آن با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و توسعه برنامه هسته‌ای‌اش بدون وجود هیچ گونه هدف مشروع غیرنظامی، شک و تردید ما را نسبت به آمادگی و توان ایران برای رسیدن به یک توافق افزایش داده و گویای این است که چرا از آن‌ موقع به بعد، مذاکرات فعالی انجام نشد.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
انتخاب
دکمه بازگشت به بالا