جدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادی

تایید دسترسی ایران به حدود ۳ میلیارد دلار / جزئیات

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دسترسی ایران به حدود ۳ میلیارد دلار از وجوه متعلق به خود را در عراق تایید کرد و گفت که این انتقال پول را تایید می کند.

متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در واشنگتن در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره آزاد سازی نزدیک به ۳ میلیارد دلار از پول های مسدود شده ایران بر اساس یک توافق میان آمریکا، عراق و ایران، این موضوع را تایید کرد و گفت که واشنگتن با دسترسی ایران به وجوه متعلق به خود در حساب های عراق موافقت کرده است.

متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دسترسی ایران به حدود ۳ میلیارد دلار از وجوه متعلق به خود را در عراق تایید کرد و گفت که این انتقال پول را تایید می کند.

میلر تصریح کرد: در ارتباط با این گزارش باید بگویم که ایران تنها می تواند از این پول در راستای اهداف بشر دوستانه و مبادلات بانکی خارج از تحریم ها استفاده کند. دوم اینکه اینها اقداماتی هستند که در سال های گذشته نیز انجام شده اند. دولت پیشین آمریکا نیز به صورت موردی این اقدامات را انجام داده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد که این اقدامات در راستای قانون آمریکا و همکاری کامل با دولت عراق هستند و بشردوستانه هستند.

این مقام آمریکایی اذعان کرد: ما همچنان تمام تحریم های خود علیه ایران را اجرا می کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا شما این انتقال پول به ایران را تایید می کنید؟ گفت: بله من این انتقال را تایید می کنم.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
دنیای اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا