جدیدترین و داغ ترین اخبار بین المللجدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

تحریم‌های هدفمند جدیدی علیه ایران تصویب شد

وزیر امور خارجه سوئد، با انتشار توئیتی ادعا و اظهارنظرهای مدخله‌جویانه درباره حوادث ایران را تکرار کرد و نوشت که اتحادیه اروپا تحریم‌های هدفمند جدیدی را علیه آنچه "وی عناصر و نهادهای مسئول نقض حقوق بشر در ایران نامید" تصویب کرد.

وزیر خارجه سوئد تصریح کرد: دیپلمات‌های ۲۷ کشور اروپایی روز دوشنبه تحریم های جدیدی را به بهانه مسائل حقوق بشری علیه ایران وضع کردند.

 آن لینده، وزیر امور خارجه سوئد، با انتشار توئیتی ادعا و اظهارنظرهای مدخله‌جویانه درباره حوادث ایران را تکرار کرد و نوشت که اتحادیه اروپا تحریم‌های هدفمند جدیدی را علیه آنچه “وی عناصر و نهادهای مسئول نقض حقوق بشر در ایران نامید” تصویب کرد.

پیشتر نیز جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نسبت به تصویب بسته جدید تحریم‌ها علیه ایران در نشست شورای وزیران امور خارجه اروپا ابراز امیدواری کرده و گفته بود: این بسته تحریمی (از قبل) مورد بحث قرار گرفته و آماده شده است و اطمینان دارم که امروز تصویب می‌شود.
هنوز جزئیات تحریم‌ها در تارنمای اتحادیه اروپا منتشر نشده است.
این درحالیست که جمهوری اسلامی ایران پیشتر نسبت به تبعات رفتارهای مداخله‌جویانه غرب هشدار داده بود.

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ساعاتی پیش در کنفرانس خبری تصریح کرد که طرف‌های اروپایی «باید بدانند در مورد ایران صحبت می‌کنند، کشوری که مقتدر و مسئولیت پذیر است و کشوری است که در صورت رفتار عقلانی و منطقی می‌تواند مهم ترین شریک برای  صلح و ثبات در منطقه باشد. »
وی هشدار داد: «ما آنها را به پرهیز از رفتارهای مداخله گرایانه دعوت می‌کنیم اما در صورت رفتارهای مداخله گرایانه، ایران واکنش متقابل و متناسب نشان خواهد داد و در مورد تمام کشورهای اروپایی صدق می‌کند.»

وزیر امور خارجه کشورمان نیز روز جمعه در تماس تلفنی با جوسپ بورل گفته بود: جمهوری اسلامی ایران از پشتوانه قوی مردمی و دموکراسی کارآمد برخوردار است. اینجا سرزمین کودتای مخملی یا رنگین نیست. ایران لنگرگاه ثبات و امنیت پایدار منطقه است.
حسین امیرعبداللهیان با بیان اینکه ایران به چارچوب بزرگ تری برای همکاری اتحادیه اروپا و جمهوری اسلامی ایران نگاه می کند.توصیه کرده بود که اروپایی ها با رویکردی واقع بینانه به موضوع بنگرند.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
انتخاب
دکمه بازگشت به بالا