جدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادی

تداوم روزهای پر نوسان فلز زرد / شایعات در بازار طلا

تحلیلگران بر این باورند که هر گونه افزایش آتش در جنگ اوکراین مجددا می تواند موجی از سرمایه را به سوی پناه گاه های امن مانند طلا روانه کند.

قیمت هر اونس طلا در روز دوشنبه مجددا افزایشی شد تا روزهای پر نوسان فلز زرد ادامه داشته باشد.

جنگ اوکراین؛ سوخت افزایش قیمت طلا

با اینکه سرمایه گذاران با دقت این روزها مذاکرات میان مسکو و کیف را زیر نظر دارند، اما همچنان جنگ در اوکراین سوخت افزایش قیمت طلا به حساب می آید.

تحلیل گران بر این باورند که هر گونه افزایش آتش در جنگ اوکراین مجددا می تواند موجی از سرمایه را به سوی پناه گاه های امن مانند طلا روانه کند.

کاهش تقاضا برای کالاهای پرریسک

با اینکه وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد که روسیه و اوکراین بر مسائل حیاتی در حال رسیدن به توافق هستند، اما هنوز بازارها این توافق را باور نکردند. شاهد این اتفاق این بود که در اولین روز از هفته معاملاتی میزان تقاصا برای کالاهای پر ریسک کاهش پیدا کرد و قیمت نفت نیز مجددا افزایشی شد.

شایعات در بازار طلا

طلا هفته گذشته در سایه شایعات ادامه دار مبنی بر نزدیک بودن اتش بس در اوکراین بیش از ۳ درصد از ارزش خود را از دست داد. این در حالی بود که هفته قبل از آن قیمت طلا تا مرز ۲۰۷۰ دلاری افزایش پیدا کرده بود، اما اکنون قیمت طلا در میانه کانال ۱۹۰۰ دلاری در حال نوسان است.

سایه آتش بس بر سر قیمت طلا

در حالی سایه آتش بس بر قیمت طلا سنگینی می کند که سیگنال هایی نیز مبنی بر تهاجمی بودن سیاست های انقباضی فدرال رزرو به بازارها مخابره می شود.

سیاست تهاجمی فدرال رزرو

رییس فدرال رزرو آتلانتا روز دوشنبه در مصاحبه ای اعلام کرد که با سیاست تهاجمی انقباضی در آینده موافق است در حالی که ۶ افزایش نرخ بهره دیگر را نیز مد نظر دارد. بازارها در حال حاضر احتمال پنجاه درصدی را برای افزایش نیم درصدی نرخ بهره در ماه می قائل هستند و اگر این اتفاق در ماه می نیفتد پیش بینی ها احتمال افزایش نرخ بهره در سطح نیم درصد در ماه ژوئن را بسیار بالا می دانند.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
خبر انلاین
دکمه بازگشت به بالا