جدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعی

تدوین برنامه پیشگیری از طلاق

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور گفت: یکی از عوامل ایجاد ایمنی در موضوع خانواده مسئله حفظ حجاب و عفاف است که اگر در جامعه به خوبی پاسداری شود خانواده‌ها حفظ می‌شوند و بسیاری از نیازهای زوجین در خانواده و نه در جامعه برطرف می‌شود.

انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری امروز در نشست هم اندیشی مشاوران وزرا و دستگاه‌های اجرایی ضمن تبریک روز خانواده و روز مباهله با بیان چند آیه قرآن و تبیین آن در جهت تشکیل و تحکیم خانواده علوی گفت: آن چیزی که ما در سند مهندسی فرهنگی داریم تبیین، تشکیل، تحکیم و تعالی و ایمن سازی خانواده است که ما باید همه اینها را با هم داشته باشیم تا بتوانیم یک خانواده الگو و تراز انقلاب اسلامی را ارائه دهیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر دشمن در جنگ شناختی به شدت مشغول تبیین خانواده‌های جدید است. تبیین خانواده‌هایی که اگر در جامعه شکل بگیرند برای جوانان و نسل جدید ما آسیب‌زا است. اگر دشمن بتواند این را در دل جامعه رسوخ دهد که خانواده این نیست که حتماً زن و مرد و فرزندی کنار هم باشند، دیگر ما نمی‌توانیم به راحتی خانواده‌هایمان را حفظ کنیم و تشکیل خانواده داشته باشیم و ترغیب به تشکیل خانواده نیز داشته باشیم.

از هر سه ازدواج، یک ازدواج به طلاق منجر می‌شود

خزعلی گفت: تحکیم و متزلزل نشدن خانواده یکی از مشکلات اصلی سال‌های اخیر است که موجب می‌شود گاهی اوقات از هر سه ازدواج، یک ازدواج به طلاق منجر شود.

معاون امور زنان و خانواده گفت: یکی از عوامل ایجاد ایمنی در موضوع خانواده مسئله حفظ حجاب و عفاف است که اگر در جامعه به خوبی پاسداری شود خانواده‌ها حفظ می‌شوند و بسیاری از نیازهای زوجین در خانواده و نه در جامعه برطرف می‌شود.

عدم نگهداری حدود بین زن و مرد، موجب خشونت علیه زنان می‌شود

وی خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که درباره عوامل طلاق‌ها مطرح است خیانت‌ها و عدم حفاظت‌ها و حفظ حریم‌ها است که یکی از دلایل آن مسئله حجاب است. مسئله نگهداری حدود بین زن و مرد و نگهداری حدود دین و شرع است که اینها بر اساس خانواده و در مرحله بعد به خود خانم‌ها صدمه می‌زند و موجب خشونت‌های عدیده‌ای برای زنان می‌شود.

خزعلی افزود: مسئله‌ای که امروز تحت عنوان خشونت زنان مطرح می‌کنند این است که خداوند ۱۴۰۰ سال پیش فرموده که یکی از دژهای محکمی که زن را از خشونت حفظ می‌کند همین حجاب و نگهداری او و حفظ امنیت او و اینکه مورد هرگونه آزاری از جمله آزار کلامی و جنسی قرار نگیرد است. ان شاءالله بتوانیم این مواردی که در سند نقشه جامع ذکر شده را در خانواده‌ها و با برنامه‌ریزی مناسبی که در خانواده‌های اداری و تشکیلاتی موجود است پیاده سازی کنیم.

اجرای پایلوت برنامه پیشگیری از طلاق در ۵ استان کشور

خزعلی اظهار داشت: تدوین برنامه پیشگیری از طلاق نیز انجام گرفته و ان شاءالله امیدواریم در ۵ استان به صورت پایلوت مورد اجرا قرار بگیرد. تسهیلاتی که برای همسرگزینی، برای ازدواج در طرح خدا در نظر گرفته شده مراحلی را در دانشگاه‌ها در مسیر انجام دارد که حمایت خیرین در جهت تشکیل تحکیم خانواده بهتر پیش برود.

خزعلی افزود: در سفرهایی که در دو سال گذشته قبل‌از کرونا به عراق داشتم در برخورد با خانم‌های عراقی مسائلی که مطرح می‌کردند متوجه این نکته شدم که همان‌طور که برای ما یک سری از مسائل در فرهنگ ما نامتعارف است برای آن‌ها نیز به همین شکل است و باید در ارتباط درست با خانم‌های عراقی سبک شناسی و مخاطب شناسی را داشته باشیم و زائران ما آموزش‌های لازم را ببینند تا بتوانیم یک ارتباط و رفت و آمد متقابلی را بین ایران و عراق و کشورهای دیگر نیز داشته باشیم.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
خبر انلاین
دکمه بازگشت به بالا