جدیدترین و آخرین اخبار داغ سلامتعکس

تست خطای دید | مغز خود را به چالش بکشید

مغز ما تصاویر مبهم را به روش‌های مختلفی رمزگشایی می‌کند که دلیل آن فرآیندهای متفاوتی است که هنگام دریافت و پردازش اطلاعات در آن رخ می‌دهد.

این یک تست خطای دید است. به اولین چیزی که می‌بینید دقت کنید تا مشخص شود مغز شما مونث است یا مذکر. تصویر جذاب مرد دونده ادعا می‌کند که می‌تواند نوع فرآیند فکری افراد را رمزگشایی کند؛ آیا مرد به سمت شما می دود یا از شما دور می‌شود؟

مغز شما زن است یا مرد؟ | با این آزمون بصری مغز خود را تعیین جنسیت کنید!

این یک عکس ساده است. مردی را نشان می‌دهد که در حالت دوی سرعت قرار گرفته؛ اما خطای دید باعث خواهد شد که او را در حال نزدیک شدن یا دور شدن از خودمان ببینیم.

۱- اگر دیدید که دونده نزدیک می‌شود بدان معناست که شما مغز مردانه‌تری دارید. شما اغلب سعی می‌کنید مشکلات خود را حل کنید و با استفاده از مهارت‌های تحلیلی و دلیل‌های مختلف، از موانع دشوار زندگی عبور کنید. وقتی در مورد چیزی کنجکاو می‌شوید خیلی سریع آن را یاد می‌گیرید و آن وقت است که تمام انرژی خود را روی آن متمرکز می‌کنید تا ایده‌ای در مورد نحوه برخورد با آن پیدا کنید.

۲- برای کسانی که این دونده را در حال دور شدن می‌بینند یک مغز زنانه پیش بینی شده؛ این نشان می‌دهد که شما به حواس و استدلال خود تکیه می‌کنید و در تصمیم‌گیری عجله‌ای ندارید. مغز شما زمانی در بهترین حالت خود قرار می‌گیرد که در چیزی خلاقانه غرق شوید یا چیزی را از ابتدا خلق کنید. شما به خوبی از پس انجام دادن چندین کار همزمان برمی‌آیید و حافظه شگفت‌انگیزی دارید. چیزی که همیشه می‌توانید روی آن حساب کنید شهود و حواس عالی شماست.

نتیجه هر چه باشد، مفهوم خطای دید، گواهی بر ویژگی‌های مغزی ماست. سال‌هاست که محققان در تلاشند تا کلیشه‌های قدیمی مبنی بر اینکه مردان رقابتی‌تر هستند و زنان در برقراری ارتباط بهتر عمل می‌کنند را آزمایش و صحت سنجی کنند.

با این حال برخی دانشمندان معتقدند که در واقع هیچ فایده‌ای از طبقه‌بندی بخش‌هایی از مغز به جنبه‌های زنانه و مردانه به دست نمی‌آید؛ اعمال ما در واقع توسط ساختار مغز ما تعیین می‌شود و سپس در فرآیند اجتماعی شدن، نیرو می‌گیرد.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
دنیای اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا