جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

تصمیمات نسنجیده دولت درحال مشکل‌سازی است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه، گفت: تعداد مسببان ماجرای ورزشگاه مشهد ، در سه حوزه وزرش، انتظامی و وزارت کشور مشخص هستند، تعدادی را باید عزل کنند تا برای همه مدیران درس عبرت باشد که با رفتارهای نسنجیده خودشان با حیثیت نظام جمهوری اسلامی بازی نکنند.

جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ، در رابطه با گرانی برخی کالاها به ویژه گوشت قرمز در روزهای نخست ماه مبارک رمضان، گفت: در رابطه با مایحتاج مردم به ویژه در ماه مبارک رمضان ما انتظار داشتیم که دولت تمام هم و غم خود را به کار گیرد و حداقل در این ماه، مردم بتوانند آذوقه خود را با همین قیمت‌های بالایی که وجود دارد، تهیه کنند که متاسفانه این کار هم انجام نشد.

وی ادامه داد: این جهت‌گیری افزایشی قیمت‌ها قطعا قابل پیش‌بینی بود، به این خاطر که دولت هنوز سیاست‌های اجرایی خود را اعلام نکرده و نگفته است که درخصوص ارز ۴۲۰۰ تومانی چه تصمیمی خواهد داشت و به این خاطر که این سیاست‌ها را اعلام نکرده و از سوی دیگر مصوبه مجلس هم به دولت این اختیار را داده است که این ارز را حذف کند؛ بازار به این صورت دریافت می‌کند که دولت در حال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی است و قیمت‌ها خود به خود افزایش پیدا می‌کند. این در حالی است که ما در همان مصوبه تاکید کردیم که قیمت‌ها نباید از شهریور ۱۴۰۰ بالاتر برود.

کوچکی‌نژاد اضافه کرد: این نشان‌دهنده آن است که مجلس روی ثبات قیمت‌ها تاکید دارد که متاسفانه اکنون این مراقبت انجام نمی‌شود و بعضی از افزایش قیمت‌ها را داریم که موجب نگرانی شدید مجلس هم است و مجلس قطعا این مساله را پیگیری کرده و بررسی می‌کند تا به یک شکلی با دولت برخورد کند.

وی در رابطه با ابزارهای برخورد مجلس با دولت، ابراز داشت: احضار وزرا، تذکر دادن و سوال کردن از وزرای دولت تنها شیوه‌ای است که مجلس اکنون می‌تواند در این رابطه به کار گیرد و در اختیار دارد.

 

تعلل در تصمیم‌گیری و تصمیمات نسنجیده دولت دارد مشکل‌ساز می‌شود 

عضو کمیسیون برنامه‌، بودجه و محسابات مجلس در رابطه با ارز ترجیحی دارو و اینکه «وزیر بهداشت در ایام تعطیلات گفت که این ارز حذف شده و بعد نمایندگان واکنش نشان دادند و سپس وی حرف خود را اصلاح کرد»، اظهار داشت: مساله مهم در این زمینه که در سوال قبلی هم اشاره کردم، تعلل دولت در تصمیم‌گیری و اعلام سیاست‌های اجرایی خود است. معتقدم که این تعلل و تصمیمات نسنجیده دولت دارد مشکل‌ساز می‌شود.

 

 

 

نماینده مجلس: تصمیمات نسنجیده دولت درحال مشکل‌سازی است / رئیسی در تغییر کابینه تعلل کند، مجلس ورود می کند

وی ادامه داد: یعنی دولت هنوز روی قانون بودجه‌ای که مصوب و به او ابلاغ شده در بحث تبصره ۱ و موضوع ارز هیچ عکس‌العمل و آیین‌نامه‌ای ندارد، وزرا هم شاید نمی‌دانند که سیاست دولت چیست به همین علت یک سری اظهارنظرهایی صورت می‌گیرد که بازار وارد تلاطم می‌شود؛ مانند بازار گوشت که اکنون اینطور شده است و بعد دوباره حرف خود را پس می‌گیرند.

کوچکی‌نژاد افزود: خب مجلس که به دولت مجوز تصمیم‌گیری را داده است که بتواند حذف کند و یک روش دیگری را در پیش بگیرد، چرا تعیین تکلیف نمی‌کنند؛ متاسفانه دولت در بخش تصمیم‌گیری خود با یک وضعیت تعلل بغرنج مواجه است.

انتظار ایجاد تغییرات در کابینه وجود دارد ،  اگر دولت تعلل کند، مجلس به ناچار ورود خواهد کرد

نماینده مردم رشت در پاسخ به سوالی درباره وضعیت استیضاح وزرای کار و صمت که برای آنها امضاء جمع‌آوری شده اما اعلام وصول نشده‌ است، گفت: من اطلاع ندارم که دولت اکنون در حال ایجاد تغییرات در کابینه است یا خیر؛ اما احتمال دارد دولت بعد از اینکه شش ماه از عملکرد کابینه گذشته و عملکرد وزرا و استانداران را بررسی کرده است، چنین تصمیمی داشته باشد؛ قطعا هم استانداران و هم وزرا باید تعدادی جا به جا شوند یا تعویض شوند و در جای دیگری به کار گرفته شوند، لذا ممکن است دولت خودش دست به تغییراتی بزند.

وی ادامه داد: این انتظار برای تغییرات وجود دارد و اگر دولت و رئیسی‌جمهور تعلل کند، مجلس به ناچار به این موضوع ورود خواهد کرد.

عضو فراکسیون کارگری مجلس اضافه کرد: ورود مجلس فعلا روی سه وزیر اقتصاد، کار و صمت است ولی احتمال دارد که این دامنه به وزرای دیگر مانند وزیر علوم گسترش پیدا کند و وزرای دیگر هم از سوی مجلس مورد استیضاح قرار گیرند.

مسببان حادثه مشهد عزل شوند تا دیگر مدیران با حیثیت نظام بازی نکنند

کوچکی‌نژاد در رابطه با حوادث رقم خورده در بحث ورود زنان به استادیوم فوتبال در جریان مسابقه تیم ملی ایران با لبنان، اظهار داشت: دشمنان نظام همواره سعی می‌کنند که هر مشکل کوچک نظام جمهوری اسلامی در داخل را به بیرون گره بزنند و چالش به وجود بیاورند. به اعتقاد من یک بداخلاقی در مشهد صورت گرفت و باید وزیر کشور گزارش خود را سریع به دولت بدهد و واقعا با آن‌هایی که تعلل و خطا کردند، آن‌هایی که بلیط فروختند و بعد جلوگیری کردند برخورد شود و عزل شوند.

وی ادامه داد: تعداد افرادی که مسبب این ماجرا بودند مشخص است، چراکه در سه حوزه وزرش، انتظامی و وزارت کشور هستند و از این سه حوزه خارج نیست؛ باید یک تعدادی را باید عزل کنند تا برای همه مدیران درس عبرت باشد که با رفتارهای نسنجیده خودشان با حیثیت نظام جمهوری اسلامی بازی نکنند.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
خبرآنلاین
دکمه بازگشت به بالا