جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسیجدیدترین و داغ ترین اخبار بین الملل

تعرض مجدد ترکیه به خاک سوریه

خبرنگار خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» در «حسکه» امروز (یکشنبه) از حمله توپخانه‌ای ترکیه به مناطقی از شمال سوریه خبر داد. هنوز اطلاعاتی درباره خسارات احتمالی این حمله منتشر نشده است.

نیروهای ترکیه بار دیگر مناطقی در شمال سوریه را با توپخانه و خمپاره هدف گرفتند.

خبرنگار خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» در «حسکه» امروز (یکشنبه) از حمله توپخانه‌ای ترکیه به مناطقی از شمال سوریه خبر داد.

بر اساس این گزارش، نیروهای «اشغالگر» ترکیه تمام روستاهای اطراف شهر «ابوراسین» در شمال غربی حسکه را هدف گرفتند.

هنوز اطلاعاتی درباره خسارات احتمالی این حمله منتشر نشده است.

در بیست و هفتم تیرماه نیز منابع معارض سوری از حمله پهپادی ترکیه به مقر مشترک ارتش سوریه و شبه‌نظامیان ارتش سوریه در شهر «تل رفعت» در شمال استان حلب خبر دادند.

به نوشته وبگاه عفرین نیوز ۲۴ (وابسته به شبه‌نظامیان کُرد)، این حمله در مرکز «تل رفعت» و در منطقه «الشهباء» تلفات انسانی در پی نداشت و فقط به خسارت مادی به جا گذاشت.

این رویداد در حالی است که در یک هفته اخیر میزان همکاری نظامی ارتش سوریه و شبه‌نظامیان کُرد افزایش یافته و روز گذشته خبری مبنی از اعزام ۳۰۰ نیروی ارتش سوریه به همراه شش تانک و یک بالگرد به شهر «منبج» منتشر شد.

از سوی دیگر، دیروز اعلام شد، در راستای مقابله با تهدیدات ترکیه مبنی بر آغاز عملیات در شمال سوریه، ارتش سوریه درحال تجهیز نیروهای خود در مناطق مرزی است.

یک منبع میدانی به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که ارتش سوریه در اطراف روستای «التراوزیه» واقع در شمال استان رقه (شمال سوریه)، سه مقر نظامی جدید احداث کرد. این مقرها در نزدیکی جاده بین‌المللی موسوم به «ام-۴» است.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
انتخاب
دکمه بازگشت به بالا