جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

تعیین میزان افزایش ضریب حقوق کارکنان/ تطبیق فقط ۱۰۵ حزب با قانون جدید/ خسارت سیل برآورد شد/ لزوم اجباری شدن بیمه در کشور/ ظرف یک سال مشکل مسکن سیل‌زدگان حل می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، حوزه دولت در هفته جاری اخبار متنوعی داشت که جزئیات آن‌ها پیش‌تر منتشر شده است. مهم‌ترین اخبار این حوزه را مرور می‌کنیم.
استاندار سیستان و بلوچستان: تعداد ۳۱۶ خانوار در مسیر رودخانه کاجور در قصرقند و ۹۵ خانوار منطقه مهرستان به نقاط امن انتقال داده شدند/ ۱۲ محور مواصلاتی بسته شده است
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تعداد ۳۱۶ خانوار‌ در مسیر رودخانه کاجور در قصرقند را به مکان‌های امن منتقل کردیم، همچنین در منطقه مهرستان ۹۵ خانوار در روستا‌ها را از خانه‌هایشان تخلیه کردیم و اسکان اضطراری دادیم.
لزوم اجباری شدن بیمه در کشور/ظرف یک سال مشکل مسکن سیل زدگان حل می‌شود
وزیر کشور گرفت: در راستای مقابله با بحران‌هایی نظیر سیل باید بیمه در کشور برای مردم و مشاغل اجباری شود و در این رابطه دولت می‌تواند به برخی مشاغل از جمله کشاورزان کمک کند.
حجم آب در سیستان و بلوچستان تا آخر هفته افزایش می‌یابد/ انجام پیش‌بینی‌‌هایی برای جلوگیری از خسارت/ اماکن پرخطر تخلیه شده است/ دستگاه‌های اجرایی و امدادی در آماده‌باش هستند
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تا آخر هفته با افزایش بارندگی‌ها در افغانستان حجم آب در استان سیستان و بلوچستان نیز افزایش می‌یابد که پیش بینی‌های لازم برای مواجهه با افزایش ظرفیت و حجم آب در استان صورت گرفته تا از بروز هرگونه خسارتی جلوگیری شود.
استاندار خوزستان: به محض دستور رئیس جمهور خسارت سیل به کشاورزان پرداخت می‌شود
استاندار خوزستان با بیان اینکه حدود ۳۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان زیر آب رفته است، گفت: این نوید را می‌دهم به محض دستور رئیس جمهور، اعتبارات را به جهاد کشاورزی می‌دهیم تا خسارت سیل پرداخت شود.
استاندار فارس: ۵۰ درصد خانه‌هایی که در سیل شیراز خسارت دیدند، تعمیر شدند
استاندار فارس با بیان اینکه در حال بازسازی خانه‌هایی که در سیل شیراز دچار آبگرفتگی شده و اثاث آنها دچار مشکل شده بود هستیم گفت: ۵۰ درصد این واحدهای مسکونی تعمیر شده‌اند.
استاندار خراسان جنوبی: گزارش آسیب جدی بر اثر بارش‌های اخیر در سطح استان نداشته‌ایم
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون گزارش آسیب جدی در سطح استان نداشته‌ایم، گفت: حدود شش تا هفت خانه روستایی دچار آبگرفتگی شدند که سریعا امداد رسانی شدند و همه مسیر‌های مواصلاتی استان نیز باز است.
فرماندار گمیشان: هنوز ۲۴ درصد شهر گمیشان دچار آب‌گرفتگی است
فرماندار گمیشان گفت: هم اکنون ۲۴ درصد آبگرفتگی در سطح شهر گمیشان وجود دارد و ۱۲ هکتار از زمین‌های کشاورزی داخل آب هستند.
جهانگیری: دستگاه‌های امدادی تا هر زمان که لازم است در حالت آماده باش باشند
معاون اول رئیس جمهور بر آمادگی همه جانبه در استان‌های درگیر با سیل و مناطق در معرض طغیان رودخانه‌ها تاکید کرد.
استاندار هرمزگان: بارش‌های شب گذشته در سطح استان، خسارت جانی و مالی نداشت
استاندار هرمزگان گفت: خوشبختانه بارش‌های شب گذشته در استان هرمزگان، خسارت جانی و مالی نداشته است. نیرو‌های امدادی، اجرایی و جهادی در همه شهر‌ها و روستاها، برای کنترل دقیق اوضاع هماهنگ شده بودند.
فرماندار ثلاث باباجانی: سیل ۱۱۰ میلیارد تومان خسارت به این شهرستان وارد کرد
فرماندار ثلاث باباجانی با بیان اینکه امروز مدیرعامل هلال احمر برای بازدید از شهرستان خواهد آمد، گفت: مبلغ ۱۱۰ میلیارد تومان خسارت در حوزه زیرساختی، کشاورزی و مسکن به شهرستان وارد شده است.
فرماندار پلدختر: در حال تخلیه رسوبات از مساکن و معابر شهرستان هستیم
فرماندار پلدختر گفت: هم اکنون در مرحله خروج گل ولای از اماکن و منازل شهرستان هستیم. متاسفانه در اتفاقی کم سابقه، حجم رسوبات در برخی مناطق به دو-سه متر می‌رسد. کار خیلی سخت و دشوار است و ان‌شاءالله این اقدام هم در روزهای آتی حل و فصل خواهد شد.
سیل اخیر دستکم ۴۰ هزار میلیارد تومان خسارت زد/ حادثه سیل ایران، بدترین آزمایش تاریخی برای هیئت حاکمه آمریکا بود
رئیس‌جمهور، گفت: مردم مناطق سیل زده ، به هیچ وجه نباید نسبت به جبران خسارات نگرانی داشته باشند چرا که دولت با افتخار در این مسیر تلاش خواهد کرد و با کمک هم و دست به دست یکدیگر، خرابی‌ها را بهتر از گذشته خواهیم ساخت.
میزان افزایش ضریب حقوق کارکنان دولت در ۱۳۹۸ مشخص شد + جزئیات
حداقل حقوق شاغلان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت مبلغ ۱۵میلیون و ۶۳۰ هزار ریال تعیین شد به طوری که حداقل افزایش حقوق نسبت به سال ۱۳۹۷ از مبلغ چهار میلیون و ۴۰۰ هزار ریال کمتر نباشد.
«آیین‌نامه اجرایی افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان» تدوین شد/ انجام برآورد خسارت سیل
رئیس دفتر رئیس‌جمهور، گفت: افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان، نیازمند آیین‌نامه اجرایی بود که در جلسه امروز هیئت دولت این امر انجام شد و در دولت برای افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان به جمع‌بندی رسیدیم.
دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب: فقط ۱۰۵ حزب خود را با قانون جدید تطبیق داده‌اند
دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفت: طبق قانون سال ۶۱ تعداد ۲۵۵ حزب مجوز فعالیت گرفته بودند که پس از تصویب با قانون جدید، متاسفانه تنها ۱۰۵ حزب خود را با قانون جدید تطبیق دادند و ۱۵ حزب هم در مرحله تطبیق خود هستند.
فرماندار آق‌قلا: میزان خسارات سیل اخیر به این شهرستان حدود ۸۰۰ میلیارد تومان است
فرماندار آق‌قلا با اشاره به آخرین وضعیت این شهرستان پس از سیل اخیر گفت: برآورد خسارت‌ها صورت گرفته است؛ میزان خسارات سیل اخیر به شهرستان نزدیک به ۸۰۰ میلیارد تومان است.
فرماندار کرمانشاه: سیل اخیر ۳۶۵ میلیارد تومان به این شهرستان خسارت وارد کرد
فرماندار کرمانشاه گفت: سیل اخیر مبلغ ۳۶۵ میلیارد تومان به این شهرستان خسارت وارد کرد که بیشتر این خسارت‌ها، در بخش‌های کشاورزی، راه‌ها، پل‌ها و ابنیه مسکونی است.
وزیر کشور: احتمال وقوع سیل و بروز خسارت در روز‌ها و هفته‌های آینده وجود دارد
قائم مقام شورای عالی مدیریت بحران کشور با توجه به اینکه بحران سیل هنوز خاتمه نیافته و در روز‌ها و هفته‌های آینده نیز احتمال وقوع سیل و بروز خسارت وجود دارد، گفت: باید به طور مستمر و روزانه برآورد خسارات محاسبه شود تا همه کسانی که متحمل خسارت شده‌اند مد نظر قرار گیرند.
وزیر کشور: ارتش در اقدامی جهادی در بحران سیل، قدرت نظام را به رخ جهانیان کشید
در پیام وزیرکشور به مناسبت روز ارتش آمده است: ارتش انقلابی در اقدامی جهادی در بحران سیل اخیر، بی اعتنا به مخاطرات و برای حفظ جان مردم بی قرارانه به آب‌های خروشان سیلاب‌ها زدند و با تکیه بر منابع و داشته‌های بومی، قدرت و قوت نظام جمهوری اسلامی ایران را به رخ جهانیان کشیدند.
جمالی‌نژاد: ظرفیت‌های مسکن مهر برای اسکان سیل‌زدگان استفاده می‌شود
دبیر کمیته نوسازی و بازسازی قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده اعلام کرد: از ظرفیت مسکن مهر شهر‌ها برای اسکان آسیب دیدگان مناطق سیل زده استفاده می‌شود.
آئین‌نامه اجرایی قانون جامع حدنگاری به جلسه اصلی هیئت وزیران ارسال شد
جلسه اصلی کمیسیون لوایح هیئت دولت با محوریت بررسی دو آئین نامه، به ریاست وزیر دادگستری امروز شنبه ۲۴ فروردین ماه ۱۳۹۸ به میزبانی دفتر هیئت دولت تشکیل شد.
سخنگوی وزارت کشور : روستاییان مناطق سیل زده تحت پوشش کمیته امداد قرار می‌گیرند
سخنگوی وزارت کشور گفت: با تصویب قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده و با هدف تامین نیاز‌های معیشتی ساکنین روستا‌های آسیب دیده در سیل اخیر مقرر شده است کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) تمامی روستاییان مناطق سیل زده را به عنوان مددجویان موقت تا پایان سال جاری تحت پوشش خود قرار دهد.
«نیلی احمدآبادی» رئیس هیئت ویژه گزارش ملی سیلاب‌ها شد
رئیس‌جمهور در حکمی به «محمود نیلی احمدآبادی» رئیس دانشگاه تهران ماموریت داد تا ریاست «هیئت ویژه گزارش ملی سیلاب‌ها» با عضویت شخصیت‌های علمی مستقل و خبره در تخصص‌های مرتبط را به عهده گرفته و ظرف شش ماه «گزارش ملی» این رخداد را ارائه کند.
ارائه برنامه زمان‌بندی برگزاری انتخابات «مجلس» و «خبرگان» به شورای نگهبان
سخنگوی وزارت کشور گفت: کلیات و برنامه زمان‌بندی برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به شورای نگهبان ارائه شد.
جهانگیری: صیانت از حریم طبیعت باید بدون مماشات پیگیری شود
معاون اول رئیس‌جمهور از وزارت نیرو خواست تا بدون مماشات موضوع ساخت و ساز‌ها و تجاوز به حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها را به طور ویژه در دستور کار قرار دهد تا از حریم طبیعت بخصوص رودخانه‌ها صیانت شود.
دستور رئیس‌جمهور بر آمادگی کامل در رویارویی با موج جدید بارندگی‌ها
رئیس‌جمهور در گفت‌وگوی تلفنی جداگانه با استانداران خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، خراسان رضوی، لرستان و خوزستان، بر بسیج و هم افزایی همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها و اتخاذ تمهیدات لازم و ضروری و آمادگی کامل در رویارویی با موج جدید بارندگی‌ها تاکید کرد.
معاون وزیر کشور: سیاست‌های وزارت کشور در سال رونق تولید ابلاغ شد
معاون وزیر کشور گفت: سیاست‌های وزارت کشور برای رونق تولید در سال جاری و تحقق شعار سال به استانداران سراسر کشور ابلاغ شد.
رئیس‌جمهور درگذشت مادر شهیدان رودسری ابراهیمی را تسلیت گفت
رئیس‌جمهور در پیامی درگذشت حاجیه خانم صفیه جلالی رودسری، مادر شهیدان گرانقدر محمدرضا، علیرضا و غلامعلی رودسری ابراهیمی را تسلیت گفت.
وزیر کشور: تحقق کامل جریان عادی زندگی در مناطق سیل زده، رویکرد اصلی قرارگاه بازسازی است
وزیر کشور گفت: رویکرد اصلی ستاد بازسازی مناطق سیلزده، بازگشت و تحقق کامل جریان عادی زندگی مردم و روند اشتغال و تولید در مناطق سیلزده است.
لزوم اجباری شدن بیمه در کشور/ظرف یک سال مشکل مسکن سیل زدگان حل می‌شود
وزیر کشور گرفت: در راستای مقابله با بحران‌هایی نظیر سیل باید بیمه در کشور برای مردم و مشاغل اجباری شود و در این رابطه دولت می‌تواند به برخی مشاغل از جمله کشاورزان کمک کند.
جهانگیری: دستگاه‌ها برآورد دقیق خسارات ناشی از سیل را تا سه‌شنبه نهایی و ارائه کنند
معاون اول رئیس جمهور گفت: همه دستگاه‌های کشور موظف هستند با برآورد دقیق خسارات ناشی از سیل، برنامه‌های شفاف و زمان بندی شده خود را تا سه شنبه همین هفته نهایی و ارائه کنند.
عملکرد چهار معاونت ریاست جمهوری، وزارت ورزش و بانک مرکزی بررسی شد
گزارش عملکرد سال ۱۳۹۷ چهار معاونت ریاست جمهوری، وزارت ورزش و بانک مرکزی و برنامه‌های سال جاری آنها، در جلسات جداگانه رئیس‌جمهور با روسای هریک از این دستگاه‌ها، بررسی شد.
کلیه نقشه‌ها پیش از چاپ و انتشار باید با دفتر تقسیمات کشوری هماهنگ شوند
مدیرکل دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور گفت: با هدف جلوگیری از درج اطلاعات نادرست به زودی بخشنامه‌ای با امضاء مقام عالی وزارت در دستور کار قرار خواهد گرفت که بر اساس آن کلیه نقشه‌ها پیش از چاپ و انتشار باید با دفتر تقسیمات کشوری هماهنگ شوند.

منبع: خبرگزاری میزان

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا