جدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادی

قیمت طلا و سکه ریزشی شدند

در بازار امروز انتقال دارایی‌های ارزی بابک زنجانی به خزانه بانک مرکزی توجه برخی از فعالان بازار را به خود را جلب کرد. ازسوی دیگر طبق اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر طلا و سکه ریزشی شدند.

در معاملات امروز (سه‌شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا باثبات نسبت به‌روز کاری قبل به ۴۲ هزار و ۹۲۱ تومان و حواله دلار نیز با نرخ ۳۹ هزار و ۷۰۹ تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با کاهش نسبت به‌روز کاری قبل به ۴۶ هزار و ۲۲۵ تومان و نرخ حواله یورو با افزایش به ۴۲ هزار و ۷۶۶ تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز باثبات قیمت نسبت به‌روز کاری گذشته ۱۱ هزار و ۶۸۷ تومان ارزش‌گذاری شده و نرخ حواله درهم نیز ۱۰ هزار و ۸۱۲ تومان است.

همچنین در صرافی ملی هم امروز قیمت خرید دلار آمریکا ۴۲ هزار ۴۹۲ تومان و قیمت فروش دلار آمریکا ۴۲ هزار و ۹۲۱ تومان اعلام شد. از سوی دیگر قیمت خرید یورو ۴۵ هزار و ۷۶۳ تومان و قیمت فروش یورو ۴۶ هزار و ۲۲۵ تومان بوده است.

با این حال در بازار، نرخ دلار امروز در هرات با ۵۶ هزار و ۴۵۰ تومان بازگشایی شد؛ اما در ادامه معاملات ریزشی شد و تا ۵۵ هزار و ۸۴۰ تومان پایین آمد. این در حالی است که روز قبل اسکناس آمریکایی در بازار یاد شده با ۵۶ هزار و ۲۰۰ تومان بسته شده بود.

از سوی دیگر قیمت تتر ظهر امروز در حدود ۵۶ هزار و ۲۶۸ تومان به فروش به فروش رسید و کمترین قیمت دیروز ۵۶ هزار و ۱۰ تومان بوده است.

یکی از خبرهای که امروز موردتوجه فعالان بازار قرار گرفت دررابطه‌با انتقال دارایی‌های ارزی بابک زنجانی به خزانه بانک مرکزی بود. در همین رابطه محمدرضا فرزین، رئیس‌کل بانک مرکزی امروز گفته اموال بازگردانده شده بانک زنجانی، دارایی‌های ارزی است و تماماً به خزانه بانک مرکزی منتقل شد.

روز گذشته غلامحسین محسنی اژه‌ای؛ رئیس قوه قضاییه در نشست شورای‌عالی قوه قضاییه اعلام کرده بود: در نتیجه تلاش‌ها و مجاهدت‌های همه بخش‌های ذی‌ربط، اموال “بابک زنجانی” در خارج از کشور شناسایی و به تهران منتقل شد و بنا بر کارشناسی‌های اولیه صورت‌گرفته، این اموال، کفافِ بدهی‌ها و خسارت‌های او، خواهد بود.

همچنین امروز عبدالناصر همتی، رئیس‌کل اسبق بانک مرکزی به اظهارات اخیر سخنگوی دولت در مورد نرخ دلار واکنش نشان داد و در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «در دولت سیزدهم ⁧ دلار ⁩ ۲ برابر هم نشد! رشد اقتصادی ⁩صفر ما به ۴.۵٪ افزایش یافت! رکورد ⁧ تجارت خارجی ⁩را شکاندیم!» همتی در ادامه این توییت هم توضیح داد:«قدری اصلاح: دلار۲ساله ۱۳۰٪،یعنی ۳۲٫۰۰۰ تومان افزایش یافت! کمه؟ ‌رشد اقتصادی ۱۳۹۹، ۴.۱٪ بود، نه صفر! البته، با ۱۴ میلیارد دلار ⁧ کسری تجاری ⁩ در ۱۰ ماه، رکورد شکاندید!»

در کنار بازار ارز، قیمت اونس طلا امروز صعودی شد و از ۲۰۱۹ دلار به ۲۰۲۶ دلار رسید. در بازار داخلی ایران هم آن‌طور که سایت اتحادیه طلا و جواهر اعلام کرده قیمت طلا ۱۸ عیار امروز با ۲ میلیون و 795 هزار و ۷۰۰ تومان به فروش رسید که در مقایسه با روز قبل 35 هزار و ۵۰۰ تومان ارزان شده است.

در کنار طلا ۱۸ عیار، قیمت سکه امامی که روز گذشته با ۳۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بسته شد، امروز ریزش کرد و در زمان تدوین این گزارش با ۳۲ میلیون و 800 هزار تومان معامله شد.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
اقتصادنیوز
دکمه بازگشت به بالا