جدیدترین و آخرین اخبار داغ سلامت

تقویت بدن با دمنوش‌های معجزه‌گر

حسینی با بیان اینکه مصرف زنجبیل از بروز سرماخوردگی پیشگیری و دردگلو و درد های ناشی از انواع سرماخوردگی ها و آنفولانزا را درمان می کند، یادآور شد: میزان مصرف ریشه زنجبیل، تا ۴ گرم بلامانع است.

دمنوش های گیاهی با داشتن مواد موثره قابل ملاحظه ای مانند ترکیبات فنلی وآنتی اکسیدانی سیستم ایمنی بدن را تقویت و به کاهش احتمال ابتلا به انفولانزا و سرما خوردگی کمک نموده و علائم سرماخوردگی را تسکین دهند.

ساره حسینی عضو گروه پژوهشی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان خراسان جنوبی گفت: روزهای سرد زمستان را می توان با نوشیدن دمنوش های گیاهی مناسب این فصل سپری نمود.

وی با اشاره به اینکه یکی از دمنوش های مناسب این ایام دمنوش دارچین است، افزود: دارچین گرم کننده، آرام بخش، ضد اسپاسم و کاهنده التهاب است، التهاب ریه ها و گلو را التیام می بخشد ، تقویت کننده سیستم ایمنی بدن بوده و گردش خون را افزایش می دهد .

حسینی ادامه داد: می توان دارچین را با سایر گیاهان دارویی مانند زنجبیل ، میخک یا زعفران دارویی ترکیب و همچنین از سیب، به و لیمو برای تهیه دمنوش های زمستانه استفاده کرد.

وی اظهار کرد: برای دمنوش دارچین بهتر است از چوب‌ های آن استفاده نمود تا دمنوش کدر و بد رنگ نشود.

عضو گروه پژوهشی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان با اشاره به اینکه از زنجبیل نیز برای تولید چای و دمنوش های زمستانه استفاده می شود، بیان کرد: زنجبیل دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی, ضد باکتریایی، ضد قارچی، تحریک سیستم ایمنی و ضد میکروبی است.

حسینی با بیان اینکه مصرف زنجبیل از بروز سرماخوردگی پیشگیری و دردگلو و درد های ناشی از انواع سرماخوردگی ها و آنفولانزا را درمان می کند، یادآور شد: میزان مصرف ریشه زنجبیل، تا ۴ گرم بلامانع است.

وی با اشاره به اینکه خواص ضد التهابی و بسیار نرم کننده در اسطوخودوس به کاهش تنش های عصبی، مشکلات تنفسی و درمان سینوزیت کمک می کند، عنوان کرد: اسطوخودوس آرامش بخش و ضدعفونی کننده است که با استرس، اضطراب و افسردگی مقابله می‌کند.

عضو گروه پژوهشی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان خراسان جنوبی یادآور شد: برگ به لیمو خاصیت درمانی دارد که می‌تواند به رفع تپش قلب، استرس و خستگی‌های روحی، بی‌خوابی، سردرد و سرماخوردگی و سرفه کمک کند.

حسینی بیان کرد: این دمنوش برای مادران باردار و شیرده منع شده است.

بنابر گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، وی دمنوش نعناع را موثر در رفع گلودرد و گرفتگی بینی دانست و افزود: این دمنوش ضد نفخ است و در رفع دردهای شکمی که با خوردن مواد غذایی سرد در فصل زمستان ایجاد می‌شود، تاثیر بسیار دارد .

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
دنیای اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا