جدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادی

توصیه مهم رئیس‌کل بانک مرکزی به فعالان اقتصادی کشور

محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی گفت: سیاست بانک مرکزی کوچک‌سازی بازار غیر رسمی است، ورود به بازار غیر رسمی معا‌دل پول‌شویی است و موجب اخلال در نظام اقتصادی می‌شود.

محمدرضا فرزین رئیس‌کل بانک مرکزی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی خطاب به فعالان اقتصادی کشور نوشت: نمی‌توان ارز را از بازار غیررسمی دریافت کرد و همزمان به چشم‌داشت تخصیص ارز منتظر ماند تا مابه‌التفاوت آن را به‌دست آورد.

وی در ادامه نوشت: سیاست بانک مرکزی کوچک‌سازی بازار غیر رسمی است. ورود به بازار غیر رسمی معا‌دل پول‌شویی است و موجب اخلال در نظام اقتصادی می‌شود.

پیش از این نیز، با دستور رئیس‌کل بانک مرکزی از امروز تخصیص ارز به شرکت‌های واردکننده ای که قبل از مرحله تخصیص ارز، نسبت به خرید ارز از بازار آزاد اقدام می کنند، ممنوع شده بود.

فرزین طی مکاتبه ای با معاون ارزی این بانک تاکید کرد: در راستای تقویت اقدامات لازم برای مدیریت بازار ارز در بازار غیررسمی و بر اساس اطلاعات کسب‌شده در خصوص نحوه تامین ارز توسط برخی شرکت‌های واردکننده، از این تاریخ به بعد تخصیص ارز به تمام شرکت‌هایی که قبل از مرحله تخصیص، در بازار آزاد ارز خریداری کنند ممنوع است و بدون تایید اینجانب هیچگونه تخصیصی صورت نپذیرد.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
انتخاب
دکمه بازگشت به بالا