جدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعی

توقف فعالیت مراکز آموزشی غیرمجاز غیردولتی

احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی آموزش و پرورش از توقف فعالیت مراکز آموزشی غیرمجاز غیردولتی خبر داد.

احمد محمودزاده در جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه نیروی انسانی، بزرگترین و مهمترین سرمایه کشور است، اظهار کرد: تربیت این نیرو طبق اسناد بالادستی، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بیانیه گام دوم انقلاب، بر عهده آموزش و پرورش است.

محمودزاده تصریح کرد: نیازمند استفاده از ظرفیت شورای آموزش و پرورش در راستای تربیت نیروی انسانی هستیم، نیروی که تداوم و استمرار انقلاب اسلامی و هم حفظ و گسترش دستاوردهای آن در آینده برعهده ی اوست لذا مأموریت خطیر تربیت این نیرو برعهده مجموعه دستگاه تعلیم و تربیت رسمی کشور است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: در راستای اجرایی سازی و عملیاتی نمودن سند تحول بنیادین عناصر کلیدی علم و پژوهش، تربیت نیروی انسانی و کادر سازی، و جوان سازی مدیریت نظام سیاسی اجتماعی کشور و موضوع تربیت نیازمند تلاش همه ذی نفعان، اولیاء، رسانه‌ها و دستگاه‌های انقلابی و مذهبی جهت پیشبرد اهداف در نظام تعلیم و تربیت و عملیاتی شدن آن هستیم که خوشبختانه بستر قانونی این فضا در شورای آموزش و پرورش مهیا شده است.

وی افزود: هرچند تغییرات اساسی باید در قانون شوراهای آموزش و پرورش ایجاد شود ولی در حال حاضر این شورا، یک شورای سیاست گذاری محلی برای مدیریت آموزش و پرورش استان‎‎ها و کشور است که با بهره گیری از خرد جمعی و با ریاست بالاترین شخص دولت در استان‎ها و شهرستان‎ها، یعنی استانداران و فرمانداران، فکرها و اندیشه‎ها را برای آموزش و پرورش مترقی و متجلی فراهم می‎سازد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: دشمن امروز با استفاده از ابزار رسانه‎ها با ورود به مراکز آموزشی و دانشگاهی و استفاده از بستر مسائل فرهنگی و تربیتی در جنگ شناختی و با ترویج بی‌حیایی و دین‌زدایی در نسل نوجوان و جوان، احتمال حضورش در کشور برای سال‌های آتی را تدارک و برنامه‌ریزی می‌کند که در این عرصه نیز شکست خورده و ناکام خواهد بود.

محمودزاده با بیان اینکه اصلی‌ترین برنامه کنونی دشمن، تصویرسازی غلط از اوضاع ایران است، تصریح کرد: به استناد بیانات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در جمع نخبگان که فرمودند؛ بهترین و اصلی‎ترین برنامه کنونی دشمن تصویرسازی غلط از وضعیت ایران در افکار عمومی برای داخل و خارج کشور است. لذا دشمن قصد دارد با تصویر سیاه و ناامیدکننده از وضعیت جمهوری اسلامی و ساختن تصویری آرمانی از وضعیت کشورهای توسعه‌یافته، مردم را به این سمت سوق دهد که به دلیل نبود ثروت و تکنولوژی لازم، مجبور به وابستگی شوند. تمام مسئولان در این جنگ باید به کمک آموزش و پرورش بیایند.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین در این وزارتخانه گفت: انتظار بر این است که چنین قرارگاهی در استان‌ها نیز با همکاری و کمک سایر ارگان‎ها و نهادهای دولتی و غیردولتی شکل بگیرد و شورای آموزش و پرورش استان و شهرستان‌ها به عنوان قرارگاه رسمی اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین، نقش ایفا کنند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‎های مردمی خاطر نشان کرد: بدون شک باید به آموزش و پرورش و گستردگی وظایف آن به صورت یک وزارتخانه مانند دیگر وزارتخانه‎ها نگاه نکرد بلکه به دلیل اثرگذاری و کثرت مخاطبان و تنوع و وظایف و نقش نهاد تعلیم و تربیت در تربیت نیروی انسانی ماهر، خلاق، متعهد باهویت و بصیر این نهاد را باید به صورت یک فرا وزارتخانه دید و همه بخش‎های دولتی و غیردولتی و مردمی باید برای تحقق مطلوب اهداف به آن کمک نمایند.

وی با اشاره به حاکمیتی بودن آموزش و پرورش اظهارکرد: باز طراحی شوراهای استانی و منطقه ای آموزش و پرورش و استفاده از ظرفیت‎های قانونی موجود، تقویت قاعده‎گذاری، حمایت و نظارت محلی، نقش آفرینی فعال خانواده‎ها و فرهنگیان و خیرین را به دنبال خواهد داشت. ما نیز در راستای سیاست‎های وزارت آموزش و پرورش کشور به دنبال اعمال حاکمیت در مدارس غیردولتی هستیم. و به عنوان اولین اولویت نیروی انسانی را که عامل خود سازی، جامعه سازی و تمدن سازی است و در اسناد بالادستی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تأکید زیادی به توانمندسازی آن شده است را در اولویت برنامه ریزی عملیاتی گذاشته‎ایم.

محمودزاده با بیان اینکه اولین اولویت برنامه راهبردی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‎های مردمی، نیروی انسانی است، گفت: امسال از گزینش نیروی انسانی تا استاندارد سازی و توانمندسازی و همچنین صلاحیت‎های حرفه‎ای آن‎ها، که منجر به نظام نامه نیروی انسانی در مدارس غیردولتی می‎شود را با همکاری مؤسسان و دانشگاه فرهنگیان، دست اقدام داریم که برنامه ریزی عملیاتی آن در حال انجام است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، وی در ادامه با توجه به قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی اظهار داشت: با همکاری آموزش و پرورش و طرح موضوع در شورای آموزش و پرورش استان‎ها، باید نسبت به ساماندهی فعالیت‎های مدارس و مراکز غیردولتی اقدام اساسی انجام پذیرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: مراکز غیردولتی غیرمجاز، در اسرع وقت و هرچه سریع تر جلوی فعالیت‎هایشان گرفته می‎شود و مراکز غیردولتی زیر۲۰ سال وابسته به سایر دستگاه‎ها و ارگان‎ها، می‎بایست مجوزهای لازم برای ادامه فعالیت را از آموزش و پرورش دریافت کنند و شرایط خود را با قوانین و شرایط حاکم بر آموزش و پرورش رسمی کشور هماهنگ و همسان کنند.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
دنیای اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا