جدیدترین و داغ ترین اخبار بین المللجدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

تکرار ادعاها علیه ایران / ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه

رابرت مالى نماينده ويژه آمريكا در امور ايران، ادعا کرد: ایران این موضوع را رد می‌کند، اما شواهد آشکار است پهپادهایی که به روسیه فروخته‌اند، علیه غیرنظامیان اوکراین استفاده می‌شوند.

علیرغم اینکه ایران بارها ارسال پهپاد به روسیه جهت بکارگیری در جنگ اوکراین را تکذیب کرده است، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران بار دیگر ادعاها در این خصوص را تکرار کرد.

به گزارش الجزیره، رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران ادعاها درباره ارسال پهپادهای ایران به روسیه برای بکارگیری در جنگ اوکراین را تکرار کرد.

بر اساس این گزارش، رابرت مالی مدعی شد: علیرغم تکذیب تهران، ادله پیرامون بکارگیری پهپادهای ساخت ایران در اوکراین واضح است. تهران گمان می کرد می تواند از عواقب کمک مخفیانه به تجاوزات وحشیانه روسیه شانه خالی کند، امری که روی نخواهد داد.

ادعاها درباره ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه در حالی است که امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک پیش از این تاکید کرد: بود ایران به طور مداوم از صلح و پایان فوری جنگ در اوکراین حمایت کرده و علیرغم موافقتنامه همکاریهای دفاعی دوجانبه، هرگز به طرف‌های جنگ، سلاح برای استفاده در جنگ اوکراین نه قبل و نه بعد از درگیری نداده است.

سفیر و نماینده دائم کشورمان که در نشست شورای امنیت سازمان ملل تحت عنوان صلح و امنیت بین المللی سخن می‌گفت، استدلالات ایران پیرامون رد ادعاهای کشورهای غربی مبنی استفاده از پهپاد ایرانی در جنگ اوکراین و ارتباط آن با قطعنامه ۲۲۳۱ در مورد توافق هسته‌ای را مطرح کرد.

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران گفت: تعدادی از کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل از جمله آمریکا دیگر کشورها را به نقض قطعنامه ۲۲۳۱ متهم کرده در حالی که آنها خود به نقض فاحش همه تعهدات حقوقی تحت همان قطعنامه ادامه می‌دهند. مثال بارز این نقض تعهد، خروج غیر قانونی ایالات متحده از توافق هسته‌ای و تداوم این نقض تعهد در زمان حال به عنوان اهرمی برای چانه زنی می‌باشد. اقدامی که نقض آشکار و فاحش قواعد آمره حقوق بین الملل، منشور ملل متحد و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت محسوب می‌شود.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
انتخاب
دکمه بازگشت به بالا