جدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعی

جزئیات تازه درباره جعل کارت‌های پایان خدمت

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا از جلوگیری جعل کارت‌های پایان خدمت با هوشمندسازی این اسناد هویتی خبر داد.

سردار تقی مهری، درباره احتمال جعل کارت‌های پایان خدمت از سوی جاعلان سندهای هویتی اظهارکرد:‌ خوشبختانه با هوشمندسازی کارت‌های پایان خدمت، کفالت و دیگر کارت‌ها و اسناد مربوط به سربازی دیگر موضوعی به نام جعل کارت‌های مربوط به سربازی نداریم.

وی با بیان آمار جعل فیزیکی این سند هویتی هم بسیار کم است، اظهارکرد:‌ جعل، تقلب و دسیسه ممکن است انجام شود اما مدت‌هاست که گزارشی در خصوص این کارت‌ها نداشتیم، ضمن اینکه اگر شکل فیزیکی این کارت‌ها نیز جعل شود، با توجه به هوشمندسازی انجام شده بلافاصله امکان استعلام آن وجود داشته و جعلی بودن این کارت‌ها مشخص می‌شود.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا ادامه داد: خوشبختانه با هوشمندسازی و ایجاد سامانه بین سازمان وظیفه عمومی فراجا و سازمان‌های نیروهای مسلح، به محض اینکه یک سرباز روز آخر سربازی خود را به پایان برساند، بر اساس مقرراتی که پادگان یا سازمان نیروهای مسلح دارند اقدامات لازم را انجام داده و موارد لازم مربوط به خدمت این افراد در سامانه ثبت می‌شود. همچنین تاریخ مشمولیت، وضعیت خدمت و … نیز به طورکامل در سامانه‌های ما وجود ندارد.

مهری افزود: آنچه که تحت عنوان کارت یا گواهی عرضه می‌شود، به پشتوانه اطلاعاتی است که در سامانه وجود داشته و قابلیت استعلام دارد، بنابراین اگر یک درصد هم فردی قصد جعل چنین اسنادی را داشته باشد، با توجه به اینکه استعلام انجام می‌شود، امکان بهره‌مندی از هیچ خدماتی را پیدا نخواهد کرد و علاوه بر آن به دلیل جعل نیز مجرم بوده و به دستگاه قضایی معرفی خواهد شد.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
خبر انلاین
دکمه بازگشت به بالا