جدیدترین و داغ ترین اخبار بین المللجدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

جزئیات دیدار وزیران خارجه ایران و کرواسی

وزرای امور خارجه ایران و کرواسی در این دیدار در خصوص توسعه و گسترش روابط دوجانبه و برخی مسائل مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه ای و بین المللی گفتگو و تبادل نظر کردند.  

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود با وزرای امور خارجه شرکت کننده در پنجاه و هشتمین کنفرانس امنیتی مونیخ با گردان گرلیچ رادمن وزیر خارجه کرواسی دیدار کرد.
امیرعبداللهیان سی امین سالگرد استقلال جمهوری کرواسی را به وزیر امور خارجه این کشور تبریک گفت و برای دولت و مردم این کشور آرزوی موفقیت کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با ابراز تاسف از عدم برگزاری طولانی مدت کمیسیون مشترک اقتصادی بین دو کشور در سال های گذشته، تاکید کرد: مکانیسم برگزاری منظم کمیسیون مشترک اقتصادی بین ایران و کرواسی  باید فعال شود تا روابط خوب سیاسی دو کشور در عرصه اقتصادی با توسعه و گسترش همه جانبه روابط بین تهران و زاگرب تبلور و نمود پیدا کند.

گردان گرلیچ رادمن وزیر خارجه کرواسی نیز با ابراز خرسندی از دیدار با همتای ایرانی خود، بر آمادگی این کشور برای توسعه و گسترش همکاری های اقتصادی در همه زمینه ها به ویژه در برخی حوزه های دارای مزیت نسبی برای دو کشور از جمله عرصه مواد غذایی با توجه به صنعت قوی حلال در کرواسی تاکید کرد.

وزیر خارجه کرواسی همچنین با توجه به پیشینه روابط خوب فرهنگی بین دو کشور، آمادگی این کشور را برای توسعه و ارتقای همکاری های فرهنگی از جمله در حوزه گسترش ترویج و آموزش زبان در دو کشور ابراز داشت.

رادمن همچنین با مرور آخرین تحولات حوزه بالکان، در خصوص برخی مسائل مورد علاقه در عرصه منطقه ای و بین المللی با امیرعبداللهیان تبادل نظر و رایزنی کرد.

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا