جدیدترین و آخرین اخبار داغ ورزشی

حذف استقلال از لیگ قهرمانان قطعی شد

بر خلاف برخی گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال بازگشت استقلال به آسیا، این تیم با توجه به عدم تسویه بدهی‌ها تا تاریخ ۱۱ فروردین ماه به صورت قطعی از حضور در لیگ قهرمانان آسیا حذف شده است.

بر خلاف برخی گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال بازگشت استقلال به آسیا، این تیم با توجه به عدم تسویه بدهی‌ها تا تاریخ 11 فروردین ماه به صورت قطعی از حضور در لیگ قهرمانان آسیا حذف شده است.

پروسه کسب مجوز حرفه‌ای باشگاه های لیگ برتری به آخرین روزها رسیده و تیم‌ها تا ۳۰ فروردین فرصت دارند، آخرین مدارک زیرساختی و حقوقی‌شان را در سامانه در نظر گرفته شده توسط فدراسیون فوتبال بارگذاری کنند. پس از پایان این مهلت کمیته صدور مجوز حرفه ای به مدت یک ماه مدارک را بررسی و در تاریخ ۱۰ خرداد اسامی تیم‌هایی که موفق شده‌اند، مجوز حرفه‌ای را کسب کنند، اعلام خواهد کرد.

این پروسه در شرایطی است که در بخش مدارک مالی باشگاه‌ها تا ۱۱ فروردین زمان داشتند تا بدهی‌های قطعی شان را تسویه کنند و با بدهکارانی که حکم قطعی گرفته‌اند، تسویه کنند. از فدراسیون فوتبال خبر می‌رسد اکثر تیم‌ها توانسته‌اند که از این مرحله عبور کنند و استقلال با توجه به چند پرونده که مهم‌ترین آن شکایت آندره‌ا استراماچونی بود، نتوانست بدهی سرمربی ایتالیایی و چند پرونده دیگر را تسویه کند.

با توجه به اینکه مهلت نهایی کنفدراسیون فوتبال آسیا ۳۰ مارس یا همان ۱۱ فروردین بود، از فدراسیون فوتبال خبر می‌رسد که باشگاه استقلال با توجه به عدم تسویه بدهی‌هایش، از پروسه کسب صدور مجوز حرفه‌ای کنار گذاشته است و به صورت قطعی نمی‌تواند فصل آینده در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند.

این در حالی است که شایعه شده بود که استقلالی‌ها در تلاش برای زمان گرفتن از کنفدراسیون فوتبال آسیا هستند تا با پرداخت بدهی استرماچونی و تسویه بدهی‌هایشان، مشکل مجوز حرفه‌ای شان برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا برطرف شود اما برخلاف این شنیده‌ها خبر می رسد که AFC هیچ مهلت اضافه‌ای را قرار نیست به باشگاه استقلال بدهد و تنها تیم‌هایی که تا ۱۱ فروردین بدهی‌هایشان را تسویه کرده‌اند، مجوز حضور در لیگ قهرمانان را دریافت می‌کنند.

با توجه به این مسئله حذف استقلال از لیگ قهرمانان قطعی شده و آبی پوشان برای دومین سال متوالی از آسیا حذف شده‌اند.

با توجه به حذف استقلال، گمانه زنی‌ها درباره تیم جایگزین کشورمان در فصل آینده لیگ قهرمانان بالا گرفته است. فدراسیون فوتبال اسفندماه گذشته در بیانیه‌ای به این مسئله اشاره کرده و نوشته است: «شرط کسب مجوز باشگاهی برای معرفی باشگاه‌ها الزامی است. در صورت عدم کسب مجوز باشگاهی از سوی یک یا چند باشگاه واجد شرایط؛ سهمیه (ها) بر اساس رتبه به باشگاه‌های واجد شرایط بعدی در جدول مسابقات لیگ برتر فصل ۱۴۰۲-۱۴۰۱ تعلق خواهد گرفت.»

با توجه به این بیانیه و با توجه به اینکه استقلال در فصل جاری لیگ هم شانس قهرمانی دارد، برای تعیین تیم جایگزین آبی‌ها باید منتظر پایان لیگ باشیم.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
انتخاب
دکمه بازگشت به بالا