جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

حذف محسن رضایی و صولت مرتضوی از ترکیب کمیسیون اقتصادی دولت

معاون اول رئیس جمهور مصوبه مربوط به حذف معاونان اجرایی و اقتصادی رئیس جمهور از ترکیب کمیسیون اقتصاد دولت را ابلاغ کرد.

معاون اول رئیس جمهور مصوبه مربوط به حذف معاونان اجرایی و اقتصادی رئیس جمهور از ترکیب کمیسیون اقتصاد دولت را ابلاغ کرد.

هیأت وزیران در جلسه هفتم فروردین ماه امسال، به استناد اصل (۱۳۸) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مصوب کرد «معاونان اجرایی و اقتصادی رئیس جمهور از ترکیب کمیسیون اقتصاد دولت موضوع بند (۱) ماده (۶) اصلاحی آیین نامه داخلی هیأت دولت حذف شوند».

این مصوبه امروز یکشنبه (چهارم اردیبهشت) از سوی «محمد مخبر» معاون اول رئیس جمهور ابلاغ و اجرایی شد.

سخنگوی دولت: این تغییر درخواست خود اعضا بود

علی بهادری سخنگوی دولت در صفحه شخصی خود در توئیتر با اشاره به انتشار ابلاغیه امروز محمد مخبر درباره ترکیب کمیسیون اقتصادی دولت نوشت: تغییر در ترکیب کمیسیون اقتصادی بنا به درخواست خود این اعضا و به دلیل اشتغالات متعدد و عدم امکان حضور ایشان در جلسات کمیسیون، در جلسه دولت مصوب شد؛ تا حد نصاب قانونی تشکیل جلسات کمیسیون رعایت گردد. چنین تغییراتی عادی بوده و قبلا نیز سابقه داشته است.

محسن رضایی، دولت را ترک می کند؟

فارس در واکنش به این خبر نوشت: معاون اول رئیس‌جمهور مصوبه‌ای را درباره ترکیب تیم اقتصادی دولت ابلاغ کرد که سوالی را که چندی پیش مطرح شده بود، دوباره پیش کشید.

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور امروز مصوبه مربوط به حذف معاونان اجرایی و اقتصادی رئیس جمهور از ترکیب کمیسیون اقتصادی دولت را ابلاغ کرد، اما بعد از این ابلاغیه، دوباره این موضوع پر رنگ شد که آیا اختلافات در تیم اقتصادی دولت باعث این موضوع شده است؟

سابقه این موضوع به ابتدای دولت سیزدهم باز می‌گردد زمانی که اسامی تیم اقتصادی دولت مطرح شد برخی نخبگان و اقتصاد دان ها بر این موضوع صحه گذاشتند که این تیم نمی تواند به اتفاق نظر و هماهنگی برسد همچنین در آن زمان از گوشه و کنار پاستور این خبر ارسال می شد که معاون اول با معاون اقتصادی رئیس جمهور در شیوه اداره کردن اقتصاد دارای اختلاف است.

با پیگیری ها از دفتر معاون اقتصادی رئیس جمهور مشخص نشد که آیا محسن رضایی قصد ماندن در دولت به عنوان معاون اقتصادی را دارد یا نه؟

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
انتخاب
دکمه بازگشت به بالا