جدیدترین و داغ ترین اخبار بین الملل

حزب حاکم ترکیه برای انتخابات به دنبال استفاده از عبدالله اوجالان است؟

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبر ویژه، عبدالقادر سلوی، ستون نویس روزنامه حریت ترکیه در یادداشتی از آخرین وضعیت عبدالله الچالان، سرکرده گروه تروریستی پ.ک.ک که در حکم عمرعلی عبدالله به حبس ابد محکوم شده است، نوشت. جزیره برای تقریباً دو سال، به او اجازه دهید هر کسی را ملاقات کند، احتمالاً به زودی یکی از بستگان خود را ملاقات خواهد کرد.

وی افزود: این فرد ممکن است محمت اوجالان و یا عمر اوجالان از برادران عبدالله اوجالان باشد. اینکه این دیدار یکبار انجام خواهد گرفت یا به تناوب انجام می شود را نمی دانم. اما مهم این است که از این دیدار چه چیزی بیرون خواهد آمد و آیا از اوجالان برای قندیل یا حزب دموکراتیک خلق ها پیامی بیرون خواهد آمد یا نه؟

اینکه آیا این دیدار به عنوان راه حلی از سوی آک پارتی برای حل مسائلش با حزب دموکراتیک خلق ها و نیز گروه پ ک ک خواهد بود یا نه را نمی دانم.

سال آینده انتخابات ریاست جمهوری ترکیه برگزار خواهد شد و رای حزب دموکراتیک کردها که 10 درصد آرا را تشکیل می دهد برای حزب حاکم و ائتلاف مخالفان اهمیت بسیاری دارد. از این رو این احتمال وجود دارد که حزب حاکم با استفاده از عبدالله اوجالان بخواهد آرای کردها را نصیب خود کند تا شانس بیشتری برای پیروزی در انتخابات داشته باشد. اتفاقی که در گذشته افتاده و حزب عدالت تلاش کرده تا برای کسب رای از اوجالان استفاده کند.

عبدالله اوجالان سیاست‌مدار، نظریه‌پرداز و زندانی سیاسی چپ‌گرای کُرد اهل ترکیه و نیز رهبر و بنیان‌گذار حزب کارگران کردستان(پ.ک.ک) است که در سال 1978 برای مبارزه مسلحانه با دولت ترکیه تاسیس شد. اوجالان از زمان دستگیری‌اش در 15 فوریه 1999 تاکنون در زندان به سر می‌برد.

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا