جدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعی

حضور در محیط‌های باز ممنوع است

سومین جلسه کارگروه مواقع اضطرار آلودگی هوا امروز(سه‌شنبه، ۲۳ فروردین) برگزار و ممنوعیت فعالیت ورزشی دانش‌آموزان در فضای باز و آماده‌باش کامل بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مصوب شد.

سومین جلسه کارگروه مواقع اضطرار آلودگی هوا امروز(سه‌شنبه، ۲۳ فروردین) برگزار و ممنوعیت فعالیت ورزشی دانش‌آموزان در فضای باز و آماده‌باش کامل بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مصوب شد.

سومین جلسه کارگروه مواقع اضطرار آلودگی هوا با حضور عابد ملکی – معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران، سعید محمودی – مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران – و نمایندگان سایر دستگاه‌ها امروز (۲۳ فروردین) در استانداری تهران برگزار شد. از مصوبات این جلسه به اصلاح دستورالعمل اعمال ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های موقت زمانی، مکانی و نوعی در شرایط اضطرار آلودگی هوا می‌توان اشاره کرد و مقرر شد این موضوع در دستور کار مراجع مربوطه قرار گیرد.

همچنین مصوب شد، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی برای ارائه خدمات به مردم در حال آماده‌باش کامل باشند، حضور و فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزان و مهدکودک‌ها در محیط‌های باز نیز ممنوع است.

بر اساس مصوبات کمیته اضطرار کاهش آلودگی هوا، مقرر شد سازمان صدا و سیما، رسانه‌ها و روابط عمومی کلیه دستگاه‌های اجرایی نسبت به اطلاع‌رسانی لازم، ارایه توصیه‌ها و جلب همکاری و مشارکت عمومی در خصوص رعایت نکات بهداشتی ویژه شرایط اضطرار آلودگی هوا و نظایر آن اقدام کنند.

علاوه‌بر آن، استفاده از ماسک‌های مورد تأیید وزارت بهداشت توسط آحاد مردم و به‌ویژه شاغلان، پلیس راهور و شهرداری‌ها و … که بیشترین مواجهه با آلودگی هوا و حضور در فضای باز را دارند، ضرورت دارد.

در پایان توصیه شد که با توجه به گزارش اداره کل هواشناسی مبنی‌بر وزش باد شدید، از کوهنوردی، کار روی سازه‌های مرتفع و عدم تردد در کنار سازه‌های نیمه‌تمام، خودداری و نسبت به محکم کردن سازه‌های موقت و پوشش گلخانه‌ها اقدام شود.

عابد ملکی معاون عمرانی استاندار تهران نیز در این باره گفت: مطابق اعلام وضعیت هشدار نارنجی از سوی سازمان هواشناسی مبنی بر وضعیت باد شدید در سطح استان تهران برای غروب سه شنبه و روز چهار شنبه و احتمال پدیده گرد و غبار و بالا رفتن شاخص آلودگی هوا، کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران با حضور همه اعضاء بعد از ظهر روز سه شنبه ۲۳ فروردین تشکیل جلسه داد.

وی ادامه داد: در این جلسه پس از بررسی تصاویر ماهواره ای و گزارش سازمان هواشناسی در روز چهارشنبه، وضعیت ناسالم برای گروه های حساس پیش بینی شد، بنابراین ضمن اعلام هشدار نارنجی به هم استانی های عزیز مقرر شد که فعالیت های ورزشی و حضور کودکان، نوجوانان و دانش آموزان در فضای باز و فعالیت بدنی آن ها ممنوع باشد.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
انتخاب
دکمه بازگشت به بالا