جدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعی

خراسان شمالی به حالت آماده‌ باش درآمد

سرپرست دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: اداره کل هواشناسی، دستگاه‌های خدمات‌رسان و اعضای مدیریت بحران استان با اعلام هشدار سطح نارنجی در این خطه از کشور به حالت آماده‌باش درآمدند.

مرتضی رجایی اظهار داشت: دستگاه های خدمات رسان از جمله پلیس راه، راهداری، هلال احمر و اورژانس برای امداد رسانی و خدمات رسانی در حادثه های احتمالی در آماده باش قرار دارند.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی نیز در این باره به رسانه ها گفت: با فعالیت سامانه جدیدبارشی در استان، روزهای آخر هفته بارانی و سرد می شود که سرمای هوا تا روز شنبه تداوم دارد.

مهدی کمالی اظهار داشت: فعالیت این سامانه بارشی جدید، وزش باد، گاهی باد لحظه ای شدید، بارش باران همراه با مه خواهد شد و در پاره ای نقاط رگبار باران و رعد و برق و در ارتفاعات احتمال بارش برف و مه پیش بینی شده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل  هواشناسی خراسان شمالی ادامه داد: این سامانه بارشی مناطق مختلف استان را دربر می‌گیرد و به ویژه در روز جمعه در نیمه شرقی استان یعنی در شهرستان های اسفراین، فاروج، شیروان، شمال بجنورد، شمال گرمه و جاجرم و بخش هایی از راز و جرگلان و  مانه وسملقان را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی گفت: با توجه به رگباری بودن بارش ها، آبگرفی معابر، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیل‌ها محتمل است.

کمالی خاطرنشان کرد: با خروج سامانه بارشی از استان در صبح روز جمعه، دمای هوای مناطق مختلف به طور محسوس کاهش می یابد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی یادآور شد: مردم استان از روز جمعه تا صبح شنبه هفته آتی کاهش دمای هوا به میزان چهار تا ۶  درجه سانتیگراد را تجربه می کنند.

گفتنی است، ۸۰ نقطه حادثه خیز سیلابی در استان وجود دارد و بر این اساس گروه های از دستگاه های مختلف خدمات رسان برای امداد در حادثه احتمالی آماده هستند.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
رکنا
دکمه بازگشت به بالا