دسته‌بندی نشده

خرید خانه با نصف قیمت در کجای تهران امکان‌پذیر است؟

قیمت خانه در منطقه دو و منطقه ۱۴ به ترتیب متری ۱۲۴ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان و ۶۲ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان است، ولی با ۱۲ میلیارد و ۴۴۲ میلیون رقم مورد نیاز برای خرید خانه ۱۰۰ متری در سعادت‌آباد، شهرآرا، ستارخان، شهرک غرب و… می‌توان صاحب دو واحد مسکونی ۱۰۰ متری یا یک واحد ۲۰۰ متری در منطقه ۱۴ شدقیمت خانه ۱۰۰ متری در تهران آبان امسال به‌طور میانگین هفت میلیارد و ۵۷۷ میلیون تومان بوده است. این یعنی ارزش هر مترمربع واحد مسکونی پایتخت را باید ۷۵ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان در نظر گرفت.خرید خانه حداقل در شش منطقه پایتخت گران‌تر از متوسط قیمت کل شهر تمام می‌شود.

قیمت خانه در منطقه سه با متوسط متری ۱۳۵ میلیون و ۷۴۰ هزار تومان، رتبه اول را به خود اختصاص می‌دهد و بالاتر از منطقه یک با متوسط قیمت ۱۳۴ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان به ازای هر مترمربع قرار می‌گیرد. منطقه دو با متوسط قیمت ۱۲۴ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان رتبه سوم را در اختیار دارد. قیمت خانه در منطقه شش، متری ۱۰۱ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان، در منطقه پنج، متری ۹۳ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان و در منطقه چهار متری ۸۰ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان گزارش شده است.

این یعنی در نیمه شمالی تهران با بودجه زیر هشت میلیارد نباید دنبال خانه ۱۰۰ متری بگردیم و خرید خانه ۵۰ تا ۶۰ متری با عدد‌های کمتر از چهار میلیارد محال به‌نظر می‌رسدخرید خانه ارزان در تهران را مطابق آمار رسمی می‌توان در منطقه ۱۸ با متوسط قیمت هر مترمربع ۳۵ میلیون تومان مدنظر قرار داد، اما همان عدد و ارقام آماری هشدار می‌دهند قیمت خانه ۱۰۰ متری در ارزان‌ترین نقطه تهران، به‌طور میانگین سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است و خانه‌ای ۵۰ متری تقریبا یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان پول می‌خواهد. پس فرق نمی‌کند، خرید خانه در تهران برایتان حکم سرمایه‌گذاری دارد یا دنبال سرپناهی برای زندگی هستید، به‌هرحال بهتر است بدون در نظر گرفتن پند و اندرز‌های این گزارش که براساس اطلاعات آخرین گزارش رسمی تحولات بازار مسکن تهران نوشته شده، قدم از قدم برنداریدخرید خانه در تهران طبق آمار رسمی بانک مرکزی، متری ۷۵ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان خرج روی دست متقاضیان می‌گذارد.

این عدد از تقسیم مجموع رقم معاملات ماه آبان بر مجموع متراژ واحد‌های فروخته شده در این ماه به‌دست می‌آید و یک عدد آماری است، اما می‌توان موقع برنامه‌ریزی برای خرید خانه آن را به‌عنوان متر و معیار در نظر گرفت.قیمت خانه در بعضی مناطق بالاتر و در بعضی مناطق کمتر از متری ۷۵ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان است. حداقل در شش منطقه تهران، شامل مناطق یک تا شش با عددی بالاتر از متوسط قیمت مسکن کل شهر تهران، روبرو هستیم.

هر شش منطقه در نیمه شمالی شهر قرار گرفته‌اند، اما در سمت دیگر تهران می‌توان با بودجه کمتر به خرید خانه در تهران فکر کرد.قیمت خانه در منطقه هفت و منطقه هشت، به‌طور متوسط متری ۷۲ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان و ۷۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

خرید خانه در منطقه ۱۳ را باید با توجه به متوسط قیمت ۶۷ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان بررسی کرد. منطقه ۲۲ و منطقه ۱۴ به ترتیب با متوسط قیت متری ۶۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و ۶۲ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرندقیمت خانه در منطقه ۹ تهران به‌طور متوسط متری ۶۰ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان برآورد می‌شود.

منطقه ۲۱ خانه‌های متری ۵۸ میلیون و ۲۱۰ هزار تومان را در خود جای داده است و منطقه ۱۱ با قیمت متری ۵۷ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان در رتبه بعدی قرار می‌گیرد. منطقه ۱۰ مامن و ماوای خانه‌هایی با متوسط قیمت ۵۵ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان به ازای هر مترمربع است.خرید خانه در تهران را می‌توان با متوسط قیمت ۴۶ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان حوالی منطقه ۱۲ به‌عنوان یک گزینه درنظر گرفت.

خرید خانه ۱۰۰ متری در منطقه ۱۲ به این ترتیب حدود چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون پول می‌خواهد و خانه ۵۰ متری را باید دو میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان خریدخرید خانه در منطقه ۱۷، با متوسط قیمت متری ۴۵ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان امکان‌پذیر است.

قیمت خانه ۱۰۰ متری در محله‌های مثل سه‌راه آذری و عبدل‌آباد به این ترتیب چهار میلیارد و ۵۶۷ میلیون خرج دارد و قیمت خانه ۵۰ تا ۶۰ متری را باید بین ۲.۳ میلیارد تا ۲.۷ میلیارد تومان محاسبه کردقیمت خانه ۱۰۰ متری در منطقه ۱۶، تقریبا چهار میلیارد و ۳۲۴ میلیون تومان و در منطقه ۱۵ حدود چهار میلیارد و ۲۷۳ میلیون تومان برآورد می‌شود، چون خرید خانه، آبان امسال در این مناطق به‌طور متوسط متری ۴۳ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان و ۴۲ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان خرج روی دست متقاضیان گذاشته است.

خرید خانه در مناطق ۱۹ و ۲۰ تهران، آبان امسال به ترتیب متری ۳۹ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان و ۳۹ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان هزینه داشته است. خرید خانه ۱۰۰ متری در این مناطق حدود چهار میلیارد و خرید خانه ۵۰ متری، دو میلیارد تومان پول نیاز دارد.ارزان‌ترین خانه تهران را احتمالا باید در منطقه ۱۸ پیدا کرد. گزارش رسمی بانک مرکزی می‌گوید متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در این نقطه تهران، آبان امسال ۳۵ میلیون و ۱۰ هزار تومان بوده است.

قیمت خانه ۱۰۰ متری در همین ارزان‌ترین نقطه تهران، به‌طور میانگین سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است و برای خرید خانه‌ای ۵۰ متری باید نزدیک یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان سرمایه داشته باشیدقیمت خانه در بعضی مناطق بالاتر و در بعضی مناطق کمتر از متری ۷۵ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان است.

حداقل در شش منطقه تهران، شامل مناطق یک تا شش با عددی بالاتر از متوسط قیمت مسکن کل شهر تهران، روبرو هستیم. هر شش منطقه در نیمه شمالی شهر قرار گرفته‌اند، اما در سمت دیگر تهران می‌توان با بودجه کمتر به خرید خانه در تهران فکر کردقیمت خانه در منطقه هفت و منطقه هشت، به‌طور متوسط متری ۷۲ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان و ۷۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است. خرید خانه در منطقه ۱۳ را باید با توجه به متوسط قیمت ۶۷ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان بررسی کرد. منطقه ۲۲ و منطقه ۱۴ به ترتیب با متوسط قیت متری ۶۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و ۶۲ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند.خرید خانه در تهران

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا