جدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادی

ویژگی خانه‌های زیر قیمت در مرکز شهر

آپارتمان ۵۰ متری در منطقه شش تهران دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان آگهی شده در حالی که ارزش خانه با همین متراژ در این نقطه شهر به‌طور متوسط دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است

خانه‌های زیر قیمت در مرکز شهر عموما یا عمر زیادی دارند یا از داشتن امکاناتی مثل آسانسور، پارکینگ و انباری محروم هستند. مثلا در منطقه شش متوسط قیمت مسکن متری ۴۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است و به‌این ترتیب ارزش یک خانه ۵۰ متری باید دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان باشد، اما می‌شود با دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان یک آپارتمان با همین متراژ در یوسف‌آباد خریداری کرد. البته ۱۵ سال از زمان ساخت این واحد می‌گذرد و پارکینگ و انباری ندارد. یا در منطقه ۱۱ که ارزش خانه‌های ۹۰ متری تقریبا دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است، حوالی مولوی واحد ۹۲ متری یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان فروخته می‌شود. این یکی هفت سال پیش ساخته شده و آسانسور ندارد.

ویژگی‌های خانه‌های زیر قیمت در منطقه شش

به گزارش فرارو، متوسط قیمت مسکن در منطقه شش نسبت به سایر نقاط مرکزی تهران بیشتر است. آذر امسال قیمت مسکن در منطقه شش متری ۴۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود و بین دیگر مناطق مرکزی، منطقه ۱۱ با میانگین ۲۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در رتبه دوم قرار گرفت. به این ترتیب یک خانه ۵۰ متری در منطقه شش باید حدود دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و یک خانه ۱۰۰ متری باید چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان ارزش داشته باشد، اما وضعیت خانه‌های زیرقیمت در این محدوده پایتخت به چه صورتی است؟

پارتمان ۵۰ متری در یوسف‌آباد با قیمت دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان فروخته می‌شود. ۱۵ سال از عمربنا این واحد می‌گذرد و دارای آسانسور است، اما بدون پارکینگ و انباری آگهی شده است. حوالی میدان انقلاب آپارتمان ۵۰ متری با قیمت یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان فروخته می‌شود. این یکی ۱۰ سال پیش ساخته شده و آسانسور و پارکینگ دارد. در خیابان کارگر واحدی ۹۵ متری و دوخوابه با قیمت دو میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان آگهی شده است. واحدی که ۱۸ سال از عمربنا آن می‌گذرد و آسانسور و پارکینگ ندارد.

ویژگی خانه‌های زیر قیمت در منطقه ۱۱

قیمت مسکن در منطقه ۱۱ تهران به ۲۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسیده است. طبق آمار‌های بانک مرکزی به‌طور متوسط خانه‌هایی با متراژ ۱۰۰ متر دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و خانه‌های ۵۰ متری یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در این بخش شهر ارزش دارند. آپارتمان ۵۰ متری در محله منیریه تهران دقیقا یک میلیارد تومان آگهی شده است. ۱۲ سال پیش ساخته شده و دارای آسانسور و انباری است.

در شوش واحدی ۵۷ متری با همین قیمت برای فروش گذاشته شده است. این یکی سال ۹۳ ساخته شده و آسانسور دارد. همچنین واحد ۹۲ متری در مولوی یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. هفت سال از عمر این واحد می‌گذرد و دارای پارکینگ، انباری و آسانسور است.

ویژگی خانه‌های زیر قیمت در منطقه ۱۰

متوسط قیمت مسکن در منطقه ۱۰ به ۲۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است. با یک ضرب ساده ارزش خانه‌های ۱۰۰ متری در این محدوده شهر باید دو میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان و قیمت خانه‌های ۵۰ متری یک میلیارد و ۸۰ میلیون تومان باشد. وقتی سراغ آگهی‎‌های خرید و فروش مسکن می‌رویم با واحد ۴۸ متری در جیحون روبرو می‌شویم که قیمت آن را ۹۴۰ میلیون تومان گذاشته‌اند.

واحدی که شش سال پیش ساخته شده و آسانسور و انباری دارد. در سلسبیل واحد ۴۲ متری دیده می‌شود که عمر بنا آن ۱۷ سال و ارزشش ۸۴۰ میلیون تومان است. همچنین حوالی هفت چنار واحدی وجود دارد که با قیمت یک میلیارد تومان و متراژ ۵۰ متر به فروش می‌رسد.

ویژگی خانه‌های زیر قیمت در منطقه ۱۲

قیمت مسکن در منطقه ۱۲ نسبت به دیگر مناطق مرکزی کمتر است. متوسط ارزش مسکن در منطقه ۱۲ به ۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده و رتبه بعدی با متوسط قیمت ۲۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به منطقه ۱۰ اختصاص دارد. به این ترتیب قیمت خانه‌های ۵۰ و ۱۰۰ متری در منطقه ۱۲ باید به‌ترتیب یک میلیارد و ۲۰ میلیون تومان و دو میلیارد و ۴۰ میلیون تومان باشد. واحد ۴۵ متری به ارزش ۷۵۰ میلیون تومان حوالی بازار تهران بین آگهی‌ها دیده می‌شود. ۹ سال پیش ساخته شده و بدون پارکینگ، انباری و آسانسور به فروش می‌رسد.

خرید آپارتمان ۴۵ متری در بهارستان ۷۰۰ میلیون تومان بودجه لازم دارد و در بخش امکانات این واحد به داشتن آسانسور و انباری اشاره شده است. همچنین واحد ۱۰۰ متری در بهارستان با عمر بنا ۱۹ سال دو میلیارد تومان فروخته می‌شود. پارکینگ ندارد، اما آسانسور و انباری جزو امکانات این آپارتمان است.

خانه‌های زیر قیمت در مرکز شهر

موقعیت متراژ عمر بنا امکانات قیمت
یوسف‌آباد ۵۰ ۱۵ آسانسور دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان
میدان انقلاب ۵۰ ۱۰ آسانسور و پارکینگ یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان
خیابان کارگر ۹۵ ۱۸ انباری دو میلیارد و ۳۷۰ میلیون
منیریه ۵۰ ۱۲ آسانسور و انباری یک میلیارد تومان
شوش ۵۷ هفت آسانسور یک میلیارد تومان
مولوی ۹۲ هفت پارکینگ و انباری یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان
جیحون ۴۸ شش آسانسور و انباری ۹۴۰ میلیون تومان
سلسبیل ۴۲ ۱۷ آسانسور و انباری ۸۴۰ میلیون تومان
هفت چنار ۵۰ ۱۲ پارکینگ، انباری و آسانسور یک میلیارد تومان
بازار تهران ۴۵ ۹ ۷۵۰ میلیون تومان
بهارستان ۱۰۰ ۱۹ آسانسور و انباری دو میلیارد تومان
شاپور ۹۴ ۲۰ انباری یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان
بریانک ۸۴ پنج پارکینگ، انباری و آسانسور یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا