جدیدترین و آخرین اخبار داغ سلامت

خواص ضدالتهابی و کمک به کنترل وزن با میوه خوشمزه

گلابی میوه‌ای آبدار و شیرین، سرشار از مواد مغذی از جمله ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر خوراکی است و در عین حال کالری کمی دارد.

گلابی سرشار از فیبر، مواد مغذی ضروری و مواد معدنی است و خواص ضدالتهابی آن به کاهش تب و التهاب کمک می کند.

در ادامه به نقل از “بی بی سی گود فود”، به معرفی چند مورد از فواید این میوه خواهیم پرداخت:

سلامت روده

گلابی منبع خوبی از فیبرهای محلول و نامحلول است. شواهد روزافزونی مبنی بر اهمیت فیبر و نقشی که ممکن است در سلامت فلور میکروبی دستگاه گوارش ما (باکتری هایی که در روده ما زندگی می کنند) و در پیشگیری از چاقی و دیابت نوع دو ایفا کند، وجود دارد.

کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع دو

مطالعه ای که به بررسی فواید زردینه ها از جمله آنتوسیانین های موجود در میوه هایی مانند گلابی می پردازد، نشان می‌دهد که مصرف منظم آن ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع دو را کاهش دهد.

کمک به کنترل وزن

گلابی کم کالری و سرشار از فیبر و آب است که به شما کمک می کند احساس سیری کنید. داده های مطالعه‌ای که اثرات افزودن میوه‌هایی مانند سیب یا گلابی به رژیم غذایی در مقابل جو را بررسی کرد، نشان داد که میوه‌ها به کاهش مصرف انرژی و کاهش وزن بدن در طول زمان کمک می‌کنند.

کمک به سلامت قلب

گلابی سرشار از زردینه های مفید است که با بهبود فشار خون و سطح کلسترول از قلب حمایت می کند. به طور خاص، مطالعه‌ای که مصرف میوه‌هایی مانند گلابی را مورد بررسی قرار داد، ارتباطی با بهبود چربی‌های خون در زنان پیدا کرد که نشان می‌دهد رژیم غذایی غنی از این ترکیبات گیاهی ممکن است تأثیر مفیدی بر سلامت قلب و عروق داشته باشد.

پیشگیری از سرطان

غنی بودن بدن از ترکیبات گیاهی محافظ مانند آنتوسیانین ها و سینامیک اسید با گنجاندن میوه هایی مانند گلابی در رژیم غذایی، ممکن است به محافظت در برابر برخی سرطان ها کمک کند.

5/5 - (1 امتیاز)
منبع
خبر انلاین
دکمه بازگشت به بالا