جدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادی

خودرو در مسیر ریزشی / رکود شدید در بازار حاکم

روند بازار خودرو، از قفل شدن خرید و فروش حکایت دارد و رکود شدید در بازار حاکم است.

برخلاف اعلام سایت‌ها و فضای مجازی که از افزایش قیمت خودرو خبر می‌دهند، اما همزمان با کاهش قیمت دلار در بازار، خودرو نیز در مسیر ریزشی قرار گرفته است.

با این‌ حال، روند بازار از قفل شدن خرید و فروش حکایت دارد و رکود شدید در بازار حاکم است.

آن‌طور که در گزارش‌های میدانی مشاهده می‌شود، در حال حاضر پراید۱۱۱ در بازار ۲۶۸ میلیون تومان قیمت دارد و پراید ۱۳۱ نیز به قیمت ۲۶۸ میلیدن تومان به فروش می‌رود.

بر همین اساس، تیبا هاچ‌بک‌ پلاس در بازار ۵ میلیون تومان ارزان شد و به قیمت 287 میلیون تومان کاهش یافت. این در شرایطی است که هفته گذشته تیبا مرز ۳۰۰ میلیون تومان را هم رد کرده بود.

گزارش‌های میدانی همچنین حاکی از آن است که قیمت پژو ۲۰۶ تیپ۲ مدل ۱۴۰۱ در حدود ۵۳ میلیون تومان کاهش یافت و به ۴۵۵ میلیون تومان رسید. پژو ۲۰۷ فول نیز با کاهش ۷۵ میلیون تومانی را تجربه کرد و ۵۷۰ میلیون تومان به فروش رفت.

همچنین پژو پارس TU۵ ریزش ۷۲ میلیون تومانی را تجربه کرد و به قیمت ۵۱۶ میلیون تومان رسید. پژو پارس سال هم با کاهش ۷۳ میلیون تومانی، ۴۶۵ میلیون تومان فروخته شد.

در این میان، سمند EF۷ نیز به قیمت ۴۷۰ میلیون به فروش می‌رود و تارا دنده‌ای به ۶۵۰ میلیون تومان رسیده است.

آن‌طور که فعالان بازار می‌گویند، نرخ‌هایی که پیش از این در فضای مجازی عنوان می‌شد، ناشی از افزایش نرخ ارز و حباب بود.

اسد کرمی، نایب رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران درباره روند بازار گفته است، از روز پنجشنبه گذشته و با تغییر رئیس‌ کل بانک مرکزی که در ادامه شاهد افت دو تا سه‌هزار تومانی نرخ دلار بودیم، قیمت خودروهای داخلی در سراشیبی سقوط قرار گرفته است؛ با این حال هنوز بازار راه نیفتاده است.

به اعتقاد او، این افت قیمت در خودروهای مونتاژی و خارجی ملموس‌تر و شدیدتر بود.

نمایشگاه‌داران عنوان می‌کنند که به‌طور متوسط به‌ازای هر ۵۰۰ میلیون تومان قیمت خودروها، دیروز شاهد افت ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومانی قیمت خودروهای داخلی بودیم و این افت در خودروهای مونتاژی و خارجی تا ۲ برابر (یعنی ۴۰ میلیون تومان) بوده است.

فعالان بازار خودرو عنوان می‌کنند؛ در صورت تداوم روند نزولی نرخ دلار، می‌شود امیدوار بود که قیمت‌ها در بازار خودرو هم ریزشی شود؛ اما به شرط این‌که خودروسازان هم نیاز بازار را تامین کنند، وگرنه همچنان در بازار شاهد بی‌ثباتی خواهیم بود.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
خبر انلاین
دکمه بازگشت به بالا