دسته‌بندی نشده

خودروهای جدید وارد بازار ایران می شود+مشخصات

وزارت صمت در تداوم سیاستگذاری برای خودروسازی کشور، پروژه‌های استراتژیکی برای این دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا تعریف کرده است.

علاوه بر طراحی و توسعه محصولاتی همچون ری را، آریا و خودروی اقتصادی دو شرکت و همچنین طراحی و توسعه خودروی ایرانی مبتنی بر پلتفرم تندر، جدولی برای پروژه‌های استراتژیک ایران خودرو وسایپا  جهت تولید خودروهای سواری منتشر شده است. در این  جدول تاکید شده که خودروی شاهین CVT محصول شرکت سایپا از اول اسفند ماه سال‌جاری شروع به تولید خواهد کرد و طبق زمان‌بندی در نظر گرفته شده، ۸۰‌درصد نیز پیشرفت در اجرای پروژه داشته است. همچنین بودجه کل و همچنین  بودجه جذب شده برای این پروژه ۲/ ۷۲ میلیارد تومان بوده است.

Untitled-3+copy

محصول دیگر شاهین پلاس است که بودجه آن در دست تهیه است و ۳۰‌درصد نیز پیشرفت دارد. این خودرو در دو فاز تا پایان سال‌جاری و تیرماه سال آینده قرار است به خط تولید ورود کند.

تولید آریا نیز ۱۵ اسفندماه آغاز خواهد شد. این پروژه نیز ۶۰درصد پیشرفت داشته است. خودروی اطلس نیز اما با بودجه کل ۳/ ۴۰۴ میلیارد تومانی در دستور کار قرار گرفته این در شرایطی است که بودجه جذب شده تاکنون ۱۳۸ میلیارد بوده است. زمان شروع تولید این محصول نیز اول خرداد سال ۱۴۰۲ است. سهند دیگر محصولی است که بدون تهیه بودجه تاکنون ۳۴‌درصد پیشرفت داشته است.  این خودرو اول شهریور سال آینده به خط تولید می‌رسد.

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا