جدیدترین و آخرین اخبار داغ سلامت

خوراکی‌ها محرک میگرن / اگر میگرن دارید این غذاها را نخورید

در این مطلب لیستی از رایج‌ترین محرک‌های غذایی برای مبتلایان به میگرن، بدون ترتیب خاصی آورده شده است.

محرک‌های رایج میگرن مانند استرس، کمبود خواب و حتی ورزش می‌تواند باعث سردرد شود، اما برخی خوراکی‌ها هم می‌تواند محرک میگرن باشد.

اجتناب از غذاهایی می‌تواند به کاهش دفعات یا شدت حملات سردرد های میگرنی کمک کند. شواهد علمی وجود دارد که نشان می‌دهد حملات میگرن ممکن است توسط غذاهای خاصی تحریک شوند. علاوه بر این، ۲۷ درصد از کسانی که میگرن را تجربه می‌کنند معتقدند که غذاهای خاص برای آن‌ها محرک هستند.

به گفته دکتر سارا کریستال متخصص مغز و اعصاب برخی غذاها و افزودنی‌ها در درصد بیشتری از مبتلایان به میگرن باعث سردرد می‌شوند، اما حتی در بین افراد عوامل دیگری مانند استرس، تغییرات هورمونی و کمبود خواب می‌توانند افزایش پیدا کنند.

لیستی از رایج‌ترین محرک‌های غذایی برای مبتلایان به میگرن، بدون ترتیب خاصی آورده شده است که شامل قهوه،پنیر مانده،شکلات،میوه‌های خانواده مرکبات،آسپارتام و سایر شیرین کننده‌های مصنوعی،انواع مخمرها مثل خمیر مایه نان،گوشت‌های فرآوری شده و آجیل و دانه‌های خاص، بادام زمینی و بسیاری از آجیل‌ها و دانه‌های دیگر که حاوی تیرامین هستند. بنابراین مبتلایان به میگرن ، هر قدر که می‌توانید این مواد خوراکی را در رژیم غذایی تان کاهش دهید.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
دنیای اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا