جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه آغاز شد

دور دوم انتخابات ترکیه با رقابت بین اردوغان و کمال کلیچدار اوغلو در سراسر این کشور آغاز شد. انتخابات تا ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه به وقت ایران ادامه داشته و بنا بر اعلام شورای عالی انتخابات ترکیه این انتخابات تمدید نخواهد شد. در این دور رقابت بین رجب طیب اردوغان و کمال کلیچداراوغلو به عنوان نفراتی که بیشترین آراء را کسب کرده و به دور دوم راه یافتند، خواهد بود.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه از دقایقی قبل راس ساعت ۸ صبح امروز یکشنبه (۸ و ۳۰ دقیقه به وقت ایران) با حضور مردم این کشور در پای صندوق‌های رأی آغاز شد.

انتخابات تا ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه به وقت ایران ادامه داشته و بنا بر اعلام شورای عالی انتخابات ترکیه این انتخابات تمدید نخواهد شد. در این دور رقابت بین رجب طیب اردوغان و کمال کلیچداراوغلو به عنوان نفراتی که بیشترین آراء را کسب کرده و به دور دوم راه یافتند، خواهد بود.

دور اول انتخابات ریاست جمهوری ترکیه در تاریخ روز ۱۴ می (۲۴ اردیبهشت) برگزار شد و سه نامزد به رقابت پرداختند. در این دور رجب طیب اردوغان ۴۹.۵ درصد آرا، کمال کلیچداراوغلو ۴۴.۵ درصد آرا و سینان اوغان نیز ۵ درصد آرا را به خود اختصاص داد.

در مجموع ۶۰ میلیون ۷۲۱ هزار و ۷۴۵ هزار واجد شرایط به پای صندوق‌های رای خواهند آمد. پیش بینی‌ها حاکی از آن است که رجب طیب اردوغان به عنوان نامزد ائتلاف حاکم پیروز انتخابات خواهد بود.

پیش‌تر شورای عالی انتخاباتی ترکیه اعلام کرده بود، در خارج از کشور ۱ میلیون و ۸۸۹ هزار و ۳۹۸ نفر در انتخابات شرکت کرده اند. انتخابات دور دوم در خارج از کشور چند روز پیش از روز انتخابات در داخل کشور آغاز شده بود. در حال حاضر صندوق‌ها در دروازه‌های گمرکی و فرودگاه‌ها نیز فعال است.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
انتخاب
دکمه بازگشت به بالا