جدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعی

دوز یادآور شامل مادران باردار نمی‌شود

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دوز یادآور واکسن کرونا به مادران باردار تزریق نمی‌شود.

دکتر محمد احمدیان اظهار کرد: از زمان آغاز واکسیناسیون مادران باردار حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکنون ۸۸.۲۰ درصد دوز اول، ۸۰.۱۰ درصد دوز دوم و ۳۵.۹۰ درصد این گروه دوز سوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در میان شهرهای حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بیشترین میزان تزریق واکسن کرونا به مادران باردار در باخرز بوده و پس از آن کلات، سرخس و کوهسرخ در رتبه‌های بعدی به لحاظ درصد واکسیناسیون انجام شده قرار دارند.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در میان شهرستان‌های حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد باخرز با ۹۷.۱۰ درصد در دوز اول، کوهسرخ با ۹۴.۷۰ درصد در دوز دوم و کلات با ۷۱.۰۱ درصد در دوز سوم بالاترین واکسیناسیون انجام شده میان مادران باردار را داشته‌اند.

احمدیان با بیان اینکه در روزهای اخیر شاهد تزریق دوز چهارم واکسن کرونا به افراد بالای ۱۸ سال هستیم، خاطرنشان کرد: از مادران باردار می‌خواهیم که تنها برای دریافت دوزهای اول، دوم و سوم واکسن کرونا به مراکز تعیین شده، ویژه این گروه از مادران، مراجعه کنند.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: به مادران باردار توصیه می‌شود خروج غیرضروری از منزل نداشته باشند و در زمان رفت و آمد از خانه به مرکز بهداشت یا مطب پزشک از ماسک استفاده کرده و در کنار آن رعایت تمام نکات بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی مناسب را نیز داشته باشند.

همچنین دکتر سعید عامل جامه‌دار با بیان اینکه سویه اومیکرون به سرعت در جامعه در حال چرخش است و به صورت خانوادگی اکثر افراد را درگیر می‌کند، خاطرنشان کرد: روزانه به طور متوسط ٣۵٠ نمونه از بیمارستان‌های مختلف تحت نظر دانشگاه و مراکز بهداشتی به این مرکز ارجاع می‌شود که سویه اومیکرون BA.۴/۵ در بین نمونه‌های ارسالی غالب بوده و نتیجه ۵۵ درصد از نمونه‌ها مثبت است.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا به سرعت در جامعه در حال چرخش است، تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده کمبودی به‌ لحاظ کیت‌های آزمایشگاهی وجود ندارد.

عضو هیات علمی گروه میکروب و ویروس‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه سویه اومیکرون قدرت سرایت‌پذیری بسیار بالایی دارد، افزود: در شرایط حال حاضر انجام، تکمیل و یا دریافت دوز یادآور واکسن کرونا، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی و اجتناب از دورهمی‌ها نقش موثری در پیشگیری از ابتلا به کرونا دارد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد وی ادامه داد: در حال حاضر موردی از بیماری آنفلوآنزا دیده نشده و آمار تست‌های ارسالی نشان‌دهنده پیک جدید بیماری کروناست.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
ایسنا
دکمه بازگشت به بالا