جدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادی

دومین عرضه در دور جدید فروش خودرو در بورس کالا / هر کد بورسی فقط یک خودرو

زمان دومین عرضه خودروی سواری در بورس کالا در دور جدید مشخص شد.

دومین عرضه در دور جدید فروش خودرو در بورس کالا با عرضه ۵۰۰ دستگاه خودروی هایما S7  روز یکشنبه ۶ شهریور ماه سال جاری استارت خواهد خورد.

فروش این تعداد هایما اولین عرضه محصولات ایران خودرو در بورس کالا است. اطلاعات منتشر شده نشان می دهد قرار است 300 دستگاه هایما S7 مشکی و 200 دستگاه هایما S7 توسط ایران خودرو در این فروش در دسترس متقاضیان قرار گیرد.

این محصول ایران خودرو با قیمت پایه 742 میلیون و 500 هزار تومان در بورس کالا عرضه خواهد شد.

بورس کالا می گوید هر کد ملی صرفا مجاز به ثبت سفارش در یک کد عرضه خودرو است و صدور سند و شماره گذاری فقط به اسم شخص خریدار خودرو خواهد بود.

بورس کالا تاکید می کند خریداران جهت تحویل خودرو باید همزمان با تسویه مبلغ معامله در بورس کالا با مراجعه به سایت فروش اینترنتی ایران خودرو در زمان مقرر که طی پیامک اطلاع رسانی می شود اقدام به ایجاد و تکمیل صفحه شخصی کرده و ضمن انتخاب یکی از نمایندگی‌های مجاز ایران خودرو، بیمه گر را نیز انتخاب و نسبت به واریز وجوه هزینه‌های جانبی اقدام کنند.

اما هزینه‌های خرید خودرو در بورس کالا در دو بخش تعریف شده که اولین بخش مجموعا ۱۳ درصد مبلغ معامله است و شامل ۶ درصد مالیات بر ارزش افزوده، ۳ درصد عوارض شهرداری، ۳ درصد مالیات و عوارض شماره گذاری و یک درصد مالیات نقل و انتقال ماده ۳۰ قانون دائمی مالیات برارزش افزوده بوده و براساس مبلغ معامله محاسبه و اعلام می شود.

بخش دیگر هزینه‌ها جمعا به مبلغ ۴۲ میلیون و ۳۴ هزار و ۵۰۰ ریال به منظور هزینه هوشمندسازی، صدور و ارسال کارت خودرو و کارت سوخت به مبلغ یک میلیون و ۹۸ هزار و ۵۰۰ ریال، هزینه خدمات پست به مبلغ ۱۶۳ هزار و ۵۰۰ ریال، هزینه تولید پلاک و شماره‌گذاری به مبلغ ۲ میلیون و ۶۳۵ هزار ریال، هزینه بیمه شخص ثالث به مبلغ ۳۸ میلیون و ۱۳۷ هزار و ۵۰۰ ریال است.

پیش تر گروه بهمن در 26 مردادماه 1401 سه محصول سواری خود یعنتی دیگنیتی، فیدلیتی تیپ 1و فیدلیتی تیپ 2 عرضه کرد.

5/5 - (1 امتیاز)
منبع
اقتصادنیوز
دکمه بازگشت به بالا