جدیدترین و آخرین اخبار داغ سلامت

راهی برای درمان ناباروری در مردان!

محققان دریافتند مردانی که مشاغل سختی دارند و مرتبا اجسام سنگین را در محل کار بلند می‌کنند، غلظت اسپرم در آنها نسبت به سایرین، ۴۶ درصد بیشتر است. این افراد عموماً تعداد اسپرم و سطح تستوسترون بالاتری دارند.

الهه جعفرزاده: مطالعه جدیدی نشان می‌دهد مردانی با مشاغل سخت که دائماً اجسام سنگینی را در محل کار بلند می‌کنند، کیفیت اسپرم و سطح تستوسترون بالاتری دارند. لیدیا مینگز-آلارکون (Lidia Mínguez-Alarcón)، اپیدمیولوژیست و نویسنده این مطالعه، می‌گوید: «همه ما از مزایای فعالیت بدنی یا ورزش برای سلامتی انسان، به ویژه در امر باروری، آگاهیم؛ اما مطالعات کمی به این موضوع پرداخته‌اند که عوامل شغلی چگونه می‌توانند در بهبود این موضوع مؤثر باشند.»

در این مطالعه، اطلاعات بیش از ۱۵۰۰ مرد و زن مورد بررسی قرار گرفت و نتایج نشان داد فعالیت بدنی در حین انجام کار روزمره، بهبود پتانسیل باروری در مردان را به همراه دارد.

محققان طی این پژوهش دریافتند مردانی که اغلب در محل کار و روند شغلی خود، اجسام سنگینی را بلند یا جابه‌جا می‌کنند، ۴۶ درصد غلظت اسپرم بیشتری دارند و تعداد اسپرم آنها ۴۴ درصد بیشتر از مردانی است که در مشاغل خود فعالیت فیزیکی کمتری دارند. این مردان همچنین سطوح بالاتری از هورمون جنسی مردانه تستوسترون را دارا هستند.

حدود ۴۰ درصد موارد ناباروری را می‌توان با عوامل مردانه مرتبط دانست؛ این موارد شامل کمیت (تعداد) اسپرم، کیفیت مایع منی و عملکرد جنسی است. تصور می‌شود که تعداد اسپرم و کیفیت مایع منی از عوامل اصلی افزایش نرخ ناباروری در بین مردان باشند.

فعالیت بدنی و بلند کردن اجسام سنگین، راهی برای درمان ناباروری در مردان!

به گفته محققان، شواهد فزاینده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد ناباروری مردان با بیماری‌های مزمن رایج مانند بیماری‌های قلبی عروقی و بیماری‌های خودایمنی مرتبط است، که همین مسئله اهمیت سلامت باروری در مردان را برجسته‌تر می‌کند.

سلامت باروری به خودی خود امری حائز اهمیت است، اما شواهد نشان می‌دهد که ناباروری در مردان می‌تواند بینشی گسترده‌تر در رابطه با مسائل بهداشت عمومی، از جمله ارتباط این مسئله با شایع‌ترین بیماری‌های مزمن را به ما ارائه کند. کشف راه‌هایی برای درمان و بهبود باروری جزو اقداماتی است که علاوه بر کمک به زوج‌های نابارور، دارای یک نفع عمومی است و برای همه ما اهمیت دارد.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
خبر انلاین
دکمه بازگشت به بالا