جدیدترین و داغ ترین اخبار بین المللجدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

روسیه خسارت غیرمنتظره ای در جنگ اوکراین متحمل شد

بر اساس آخرین ارزیابی وزارت دفاع انگلیس از تحولات اوکراین، روسیه خسارت غیر منتظره‌ای را در جنگ اوکراین متحمل شده است. وزارت دفاع انگلیس بامداد جمعه با صدور بیانیه‌ای مدعی شد روسیه در حال گسیل عناصری از نیروهای خود از گرجستان برای تقویت تهاجم به اوکراین است. در این بیانیه آمده است که بین یک هزار و ۲۰۰ تا ۲ هزار تن از این نیروها در حال سازماندهی مجدد در سه گروه تاکتیکی هستند.

بر اساس آخرین ارزیابی وزارت دفاع انگلیس از تحولات اوکراین، روسیه خسارت غیر منتظره‌ای را در جنگ اوکراین متحمل شده است.

وزارت دفاع انگلیس بامداد جمعه با صدور بیانیه‌ای مدعی شد روسیه در حال گسیل عناصری از نیروهای خود از گرجستان برای تقویت تهاجم به اوکراین است.

در این بیانیه آمده است که بین یک هزار و ۲۰۰ تا ۲ هزار تن از این نیروها در حال سازماندهی مجدد در سه گروه تاکتیکی هستند.

طبق ارزیابی ادعایی وزارت دفاع انگلیس، بعید است که روسیه قصد داشته باشد نیروهای کمکی جدیدی را مستقر کند و این نشان دهنده خسارات غیرمنتظره ای است که در طول جمله به اوکراین متحمل شده است.

۳۶ روز از آغاز حمله روسیه به اوکراین می‌گذرد؛ سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

سخنگوی بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس دو روز پیش گفت که لندن خواهان خروج کامل نیروهای روسیه از اوکراین است و مسکو را بر اساس عمل آن قضاوت خواهد کرد. بن والاس وزیر دفاع انگلیس هم دیشب (پنجشنبه) اعلام کرد که لندن و متحدان آن سلاح‌های تهاجمی بیشتری به اوکراین ارسال خواهند کرد.

تنش‌های مرزی میان روسیه و اوکراین به تازگی به دنبال افزایش تحرکات نظامی مسکو در حالی با فشار و نفوذ غرب تشدید شده که کاخ کرملین بارها اعلام کرده است که این فعالیت‌هایش در مسیر تامین امنیت ملی روسیه و در خاک این کشور بوده و تهدیدی برای هیچ کشوری محسوب نمی‌شود.

اما غرب به سرکردگی آمریکا از این فرصت استفاده کرده و شدیدترین فشارها و تبلیغات روانی را علیه روسیه به راه انداخته است.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
انتخاب
دکمه بازگشت به بالا