جدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادی

رونمایی از نخستین خودروی کراس اوور تولید داخل / محصول جدید ایران خودرو جایگزین پژو ۲۰۶

آن طور که مدیرعامل ایران خودرو می گوید به احتمال زیاد محصول جدید ایران خودرو جایگزین پژو ۲۰۶ خواهد شد. مهدی خطیبی درباره قیمت این خودرو هم معتقد است TF ۲۱ با قیمتی کمتر از پژو ۲۰۶ عرضه می شود.

ایران خودرو بعد از رونمایی از ری را، نخستین خودروی کراس اوور تولید داخل از TF ۲۱ رونمایی کرد. آبی های جاده مخصوص هنوز نامی برای این خودرو انتخاب نکرده اند و همچنان با نام پروژه ای که برای آن تعریف کرده اند، آن را صدا می زنند. این محصول جدید  در کلاس B تولید خواهد شد.

yJQQunYJWgbP

البته خطیبی پیش تر در حاشیه مراسم رونمایی کشنده آتامان ایران خودرو دیزل که در ۳۰ خرداد برگزار شد، در خصوص  قیمت و زمان عرضه خودرو TF۲۱ این شرکت اعلام کرده بود این محصول جدید با قیمت ۱۸۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان عرضه می‌شود. قیمتی که بالاتر از قیمت اعلامی توسط معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت بود. منوچهرمنطقیقیمت این خودرو را ۲۰۰ میلیون تومان اعلام کرده بود.

در حال حاضر پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با قیمتی حدود ۱۵۰ میلیون تومان ارزان ترین خودروی تولیدی داخلی است. البته ایران خودرویی ها این خودروی پرطرفدار را با زیان تولید می کنند. حال عرضه TF ۲۱ ارزان تر از پژو ۲۰۶ به نظر سنگ بزرگی می آید که نشانه نزدن است.

براساس اعلام ایران خودرو این محصول جدید توانایی پاس کردن استانداردهای ۸۵ گانه را دارد.

مشخص نیست TF ۲۱ روی پلتفرم جدید تولید می شود یا همچنان از پلتفرم های موجود این خودروساز برای تولید انبوه آن استفاده خواهد شد. البته این گمانه هم وجود دارد که خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص با تغییراتی روی پلتفرم پژو ۲۰۶ محصول جدید خود را تولید کند.

مدیرعامل ایران خودرو تاکید می کند این محصول جدید با داخلی سازی ۱۰۰ درصدی روانه بازار می شود. اخبار منتشر شده نشان می دهد خودروی تی اف ۲۱، ۱۱۳اسب بخار قدرت و ۱۴۳ نیوتن متر گشتاور دارد.

قرار است از موتورTU۵ پلاس در این خودروی جدید استفاده شود. ایران خودرویی ها زمان طراحی و تولید این محصول جدید را حدود ۱۸ ماه برآرود کرده بنابراین این خودرو در نیمه سال آینده در بازار رویت شود.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
دنیای اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا