جدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعی

رگبار باران و وزش باد و خیزش گرد و خاک در ۷ استان

طی امروز و فردا (۲۹ و ۳۰ فروردین) اهواز با دمای ۳۵ و ۳۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۲- و صفر درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار باران و وزش باد و خیزش گرد و خاک در ۷ استان خبر داد.

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز (۲۹ فروردین) در خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال و ارتفاعات کرمان و برخی مناطق سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، شرق سمنان و شرق یزد رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید، در برخی نقاط تگرگ و در برخی مناطق همراه با خیزش گردوخاک بیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: سه‌شنبه(۳۰ فروردین) در خراسان رضوی و برخی مناطق خراسان شمالی و خراسان جنوبی رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ داده و این سامانه بتدریج از شرق کشور خارج خواهد شد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: چهارشنبه(۳۱ فروردین) در برخی مناطق غرب و شمال غرب کشور، پنج شنبه(۱ اردیبهشت) در استان‌های ساحلی دریای خزر و برخی مناطق جنوب غرب، مرکز و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز و جمعه(۲ اردیبهشت) در برخی مناطق شمال شرق، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز شرقی، رگبار پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود و در سایر نقاط کشور جوی آرام حاکم خواهد بود.

به گفته ضیاییان، چهارشنبه در شمال غرب و پنج شنبه در شرق سواحل دریای خزر وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و از امروز تا چهارشنبه در شمال غرب، غرب، مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و استان‌های ساحلی دریای خزر و از سه شنبه تا پنج شنبه در شمال شرق و شرق کشور افزایش تدریجی دما رخ می‌دهد.

وی افزود: پنج شنبه و جمعه در اردبیل و استان‌های ساحلی دریای خزر کاهش ۶ تا  ۱۰ درجه ای دما پیش‌بینی می‌شود. از امروز تا ظهر سه شنبه خلیج فارس، غرب، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی ۲ روز آینده نیز اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۳۰ فروردین) کمی ابری و از بعد ازظهر وزش باد و بتدریج ابری  با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد و طی ‌روز  چهارشنبه ( ۳۱ فروردین) قسمتی ابری و همراه با وزش باد از بعداز ظهر نیمه ابری و اوایل شب ابری با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۹ و ۳۰ فروردین) اهواز با دمای ۳۵ و ۳۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با  دمای ۲-  و صفر درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
دنیای اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا