جدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعی

زمان افتتاح مترو پرند و گلبهار اعلام شد

درحالی معاون وزیر راه و شهرسازی از تکمیل مترو پرند در افق ۱۴۰۴ خبر داده بود که وزارت راه و شهرسازی از آماده بهره‌برداری شدن این پروژه در خرداد سال آینده خبر داد.

خردادماه امسال علیرضا جعفری مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران با بیان این‌که مبارزه با فساد از راهبردهای شرکت عمران شهرهای جدید است، گفته بود: تبعیض در توزیع منابع عمومی به بی‌عدالتی می‌انجامد و غفلت از قشرهای نیازمند حمایت نیز آسیب‌هایی به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به این‌که تولید و عرضه  مسکن پایدار و در شأن شهروندان در راستای ایفای نقش موثر در ایجاد تعادل در بازار مسکن از جمله مهم‌ترین اقدامات و برنامه‌های شرکت عمران شهرهای جدید در سال‌جاری است، افزود: در این راستا اقداماتی از جمله برنامه‌ریزی و احداث شهرهای جدید نسل نو در همگرایی با برنامه‌های توسعه ای کلان کشور در خصوص هدایت جمعیت و فعالیت به پهنه جنوبی کشور و مبتنی بر الگوی ایرانی ـ اسلامی انجام گرفته است.

وی یادآور شد: ترویج و توسعه شهرک سازی در بخش دولتی و خصوصی به عنوان رکن سوم نظام سکونت گاهی کشور و دسترس پذیری و توسعه حمل‌ونقل انبوه و سریع ریلی و جاده‌ای میان شهرهای جدید و شهرهای مادر نیز از دیگر اقداماتی است که در دستور کار شرکت عمران برای سال جاری قرار ردارد.

وی بیان کرد: تکمیل و بهره برداری از مترو شهرهای جدید بهارستان، گلبهار، پرند و احداث و بهره برداری از قطارهای حومه ای شهرهای جدید اندیشه و صدرا در برنامه شرکت عمران شهرهای جدید برای افق سال 1404 قرار دارد و اقدامات لازم برای پیشبرد احداث متروی شهرهای جدید فولادشهر، مجلسی و پردیس نیز انجام خواهد شد.

وی با اعلام این‌که با ایجاد شرایط مناسب تونل و مسیر دسترسی به شهر جدید علوی نیز تا سال 1404 تکمیل خواهد شد، اظهار کرد: احداث و بهره برداری از محورهای دسترسی شهر جدید پرند به آزادراه غدیر و محورهای دسترسی شهر جدید بهارستان و مجلسی به کنارگذر اصفهان از دیگر برنامه‌های شرکت عمران شهرهای جدید در افق 1404 خواهد بود.

در ادامه نیمه آذرماه امسال استاندار تهران با بیان اینکه توسعه سیاسی و اداری پرند باید ویژه بررسی شود گفته بود: فاز نخست متروی پرند با پیشرفت مطلوب و تأمین اعتبارات در اوایل سال 1402 به بهره برداری خواهد رسید.

علیرضا فخاری البته تحقق این وعده را مشروط اعلام کرد و افزود: فاز نخست مترو پرند با پیشرفت مطلوب و تأمین اعتبارات در اوایل سال 1402 به بهره‌برداری خواهد رسید.

این در حالی است که امروز وزارت راه و شهرسازی از پیگیری روند پیشرفت پروژه احداث مترو تهران-پرند توسط معاون برنامه­‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی خبر داده و اعلام کرده مترو پرند خردادماه سال آینده آماده بهره‌برداری می‌شود.

هابیل درویشی مدیرعامل اسبق مترو تهران آبان‌ماه سال 93  گفته بود:‌ در صورت تامین اعتبار 400 میلیارد تومانی مترو پرند 6 ماهه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان این‌که مترو پرند بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، یادآور شد: 10 کیلومتر از تونل‌ها این پروژه ساخته شده و به اتمام رسیده، همچنین 19 دهنه پل این پروژه ساخته شده است.

وی با بیان این‌که بخشی از این مترو ریل‌گذاری شده است، افزود: با توجه به این‌که اعتبارات این پروژه 100 درصد دولتی است اگر دولت اعتبار مورد نیاز را تامین کند می‌توانیم در مدت 6 ماه مترو پرند را به بهره‌برداری برسانیم.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
اقتصادنیوز
دکمه بازگشت به بالا