جدیدترین و آخرین اخبار داغ ورزشی

زمان قرعه کشی لیگ برتر مشخص شد

سهیل مهدی گفت: تاریخ قرعه کشی مسابقات لیگ برتر یکشنبه دوم مرداد است.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ توضیحاتی را در خصوص شروع مسابقات لیگ برتر و ایرادات چند ورشگاه مانند ورزشگاه آزادی ارائه کرد.

سهیل مهدی در مورد تاریخ قرعه کشی مسابقات لیگ برتر اظهار داشت: تاریخ دقیق را می توانیم اطلاع رسانی کنیم اما در مورد ساعت آن با مرکزی که زحمت کشیده و همچنین صدا و سیما برای زمان پخش، در حا انجام هماهنگی لازم هستیم. تاریخ دقیق آن یکشنبه دوم مرداد است. تاریخ شروع مسابقات لیگ هم همان ۲۱ مرداد است.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ در خصوص ورزشگاه‌های مشکل دارد، گفت: گزارش جدیدی از پیشرفت کار به ما نداده‌اند. مکاتبه ای مجددا داشتیم که پیشرفت کار را اعلام کنند. در ورزشگاه انزلی به غیر از تغییر جانمایی تونل ورودی بازیکنان به زمین، هنوز بازخوردی نگرفته‌ایم. سکوها را سنگ می کنند که اشتباه فنی بسیار بزرگی است. ورزشگاه اراک، تختی آبادان و شهید وطنی را هم بازدید داشتیم. یادگار امام تبربز هنوز به بازسازی نهایی نرسیده و احتمالا باید در بنیان دیزل بازی کنند. کلا اوضاع خوبی در زیر ساخت نداریم.

وی در مورد اینکه سازمان لیگ باید فشار بیشتری ایجاد کند، اظهار داشت: فشار از این بیشتر که اگر برطرف نشود به خاطر ایمنی تماشاگران نمی توانیم بازی برگزار کنیم؟ تا زمانی که بازی بدون تماشاگر بود سکوها اگر تخریب داشت، سنگ و کلوخ بود یا صندلی شکسته بود ما تذکرات را می دادیم اما چون تماشاگر نبود عطف به روزهای آتی می شد. امروز همان روز آتی است. الان تماشاگران روی سکو می آیند. باید ترمیم شده و عاری از هر خرابی و سنگ و کلوخ باشد. صندلی ها شماره گذاری شده باشد. سیستم بلیت فروشی الکترونیکی باید مجددا مورد استفاده قرار بگیرد. روی این موارد به باشگاه ها تاکید داشتیم. شاید فکر می کنند با گذر زمان می توانند سازمان لیگ را تحت فشار بگذارند که با همین فضا بازی ها برگزار شد اما با کمال احترام می گوییم نمی توانیم. بحث ایمنی تماشاگران وجود دارد. هیچ نهاد و ارگانی مسئولیت خطر جان تماشاگران را نمی پذیرد.

مهدی در خصوص ایرادات ورزشگاه آزادی گفت: به صورت کم و بیش گزارشات و اتفاقات خوب را از این ورزشگاه می شنویم. نکته مهم برق این وررشگاه است. چون فصل گرما است ناچارا شروع بازی های زیر نور خواهد بود. مواردی بود که شورای تامین و پلیس به درستی متذکر شدند. بحث نور پارکینگ ها بود. وقتی تماشاگران ورزشگاه را ترک می کنند. مسیر خروجی و پارکینگ ها بسیار تاریک است. مشکلاتی از این قبیل حفظ جان و امنیت مردم را برای یگان انتظامی و پلیس سخت باشد. نور مسیر خروجی و پارکینگ ها برای تماشاگران را باید در برنامه داشته باشند.

وی تصریح کرد: مشکل عمده ورزشگاه آزادی سیستم صوت ورزشگاه و سیستم خطر عمومی است. اگر خدای ناکرده اتفاقی بیفتد و بخواهند تماشگران را به مسیر درست و امن هدایت کنند، سیستم صوتی وجود ندارد. این یکی از پایه ها و اساس شرایط برگزای مسابقه است. متاسفانه در سال های اخیر فقط برای اعلام تعویض، شماره و نام بازیکنان و… چند بلندگو و آمپیلی فایرمقابل VIP می گذاریم و تمام شد و رفت! درحالیکه کل ورزشگاه باید به سیستم خطر عمومی وصل باشد. مدیریت ایمنی ورزشگاه در شرایط بحرانی و خاص بتواند مردم را به مسیرهای صحیح هدایت و با آن ها ارتباط برقرار کند.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ در گفت و گو با تهران ورزشی و در مورد اردوهای خارجی تیم ها، اظهار داشت: در این مورد دخالتی نداریم. حریم و فضای داخلی خود باشگاه ها و سیاست گذاری وزارت ورزش است. شورای برون مرزی تصمیم گیری می کند. سازمان لیگ به این داستان ورود نمی کند.

مهدی در خصوص اینکه تا جام جهانی چند هفته از مسابقات لیگ برتر برگزار می‌شود، گفت: تلاشمان این است که نیم فصل را تا جام جهانی تمام کنیم. مسلما ۱۲-۱۱ هفته نخواهد بود اما بین ۱۴ تا ۱۵ هفته به نظرم منطقی است.

وی در مورد مراسم معرفی بهترین های فصل عنوان کرد: این موضوع را روابط عمومی سازمان لیگ برگزار می کند و تصمیم گیرنده است. بحث کرونا بود. جشن برترین ها باید با همگرایی باشگاه ها صورت بگیرد. تازه وارد جلسات حضوری می شویم. در مورد جزئیاتش روابط عمومی سازمان لیگ بهتر می تواند پاسخگو باشد.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
اقتصادنیوز
دکمه بازگشت به بالا