جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

ساخت ۲ نیروگاه جدید اتمی در بوشهر

احمد محمدی زاده استاندار بوشهر گفت: ۲ نیروگاه اتمی جدید در حال ساخت است که قطعا جمعیت بسیار زیادی به سمت خود جذب می‌کند، همچنین با احداث منطقه آزاد تجاری با ۲۶ هزار هکتار که صنعت و تولید رونق می‌گیرد، جمعیت زیادی جذب می‌شود.

استاندار بوشهر با اشاره به ساخت ۲ نیروگاه جدید اتمی در بوشهر گفت: ساکنان روستاهای هلیله و بندرگاه با ۱۵۰۰ خانوار، به شهر جدید منتقل شوند.

به گزارش روابط عمومی استانداری بوشهر، احمد محمدی زاده در نشست مسئولان استان بوشهر اظهار کرد: زمین مورد نیاز را ما تامین می‌کنیم و نیروگاه اتمی نیز آن‌را برای ساکنان هلیله و بندرگاه می‌سازد.

وی خواستار انتقال ادارات به بیرون شهر شد و گفت: ادارات و نهادها باید به بیرون شهر منتقل شوند تا زندگی مردم راحت‌تر شده و مراجعه از شهرستان‌ها به ادارات کل و استانداری راحت‌تر شود.

استاندار بوشهر از ایجاد دولت‌شهر در شرق بوشهر خبر داد و تصریح کرد: ساختمان جدید استانداری نیز در این مجموعه، احداث می‌شود که در حال طراحی هستیم و تاپایان امسال عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

محمدی‌زاده با بیان اینکه تمام ادارات و نهادها را نیز به دولت‌شهر منتقل می‌کنیم، یادآور شد: همه ادارات مرتبط کنار هم قرار می‌گیرند تا مراجعان در کمترین زمان بتوانند امور اداری خود را پیگیری کنند.

استاندار بوشهر با اشاره به ۲ طرح مهم در حال اجرا در بوشهر و لزوم احداث شهر جدید در جوار مرکز استان گفت: ۲ نیروگاه اتمی جدید در حال ساخت است که قطعا جمعیت بسیار زیادی به سمت خود جذب می‌کند، همچنین با احداث منطقه آزاد تجاری با ۲۶ هزار هکتار که صنعت و تولید رونق می‌گیرد، جمعیت زیادی جذب می‌شود.

وی اضافه کرد: باید زمین مورد نیاز را داشته باشیم تا در استقرار جمعیت جدید با مشکل مواجه نشویم. محمدی‌زاده گفت: بیش از ۲۲۸ هکتار به شهرهای کلمه، سعدآباد، کنگان، دیلم، برازجان، الحاق می‌شود و ۱۷۷۲ هکتار نیز به بوشهر ملحق می‌شود.

وی ابراز داشت: با الحاق این اراضی و احداث منازل مسکونی جدید، شهر جدیدی با جمعیت زیاد در جوار بوشهر ایجاد می‌شود که جوابگوی طرح‌های جدید توسعه‌ای است.

محمدی‌زاده تصریح کرد: زیرساخت‌های لازم و امکانات مورد نیاز نیز برای شهر جدید ایجاد می‌شود.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
انتخاب
دکمه بازگشت به بالا