جدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعی

سازمان هواشناسی هشدار داد / وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در ۱۴ استان

سازمان هواشناسی نسبت به تداوم وزش بادهای ۱۲۰ روزه، نفوذ گرد و غبار و وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در ۱۴ استان هشدار داد.

سازمان هواشناسی نسبت به تداوم وزش بادهای ۱۲۰ روزه، نفوذ گرد و غبار و وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در ۱۴ استان هشدار داد.

سازمان هواشناسی کشور درباره تداوم بادهای ۱۲۰ روزه، افزایش شیو فشاری و نفوذ گردو غبار و وزش باد شدید و خیزش گردوخاک هشدارزردرنگ صادر کرد.

این شرایط جوی روز سه‌شنبه( اول شهریورماه) در خوزستان، ایلام، کرمانشاه، غرب لرستان، شمال گلستان، نوار شرقی خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، نیمه شرقی اصفهان، سمنان، غرب و نوار شرقی کرمان، روز چهارشنبه (۲ شهریورماه) در خوزستان، ایلام، کرمانشاه، جنوب غرب کردستان، شمال بوشهر، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، نیمه جنوبی خراسان رضوی، کرمان، نیمه شرقی هرمزگان و نیمه شرقی اصفهان مورد انتظار است.

همچنین این شرایط جوی روز پنج‌شنبه (۳ شهریورماه) برای ایلام، خوزستان، کرمانشاه، غرب لرستان، نیمه جنوبی خراسان رضوی، خراسان جنوبی، نوار شرقی و غرب کرمان، سیستان و بلوچستان و نیمه شرقی هرمزگان و روز جمعه ( ۴ شهریورماه) برای خوزستان، ایلام، جنوب غرب لرستان، غرب کرمانشاه، خراسان جنوبی، جنوب شرق خراسان رضوی، شمال سیستان و بلوچستان و نوار شرقی کرمان پیش‌بینی می‌شود.

در اثر این مخاطره کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال شکستن نهال‌ها و درختان فرسوده، احتمال آسیب به تابلوهای تبلیغاتی، احتمال سقوط اشیاء از ساختمان‌های نیمه کاره و احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل وجود دارد.

سازمان هواشناسی برای جلوگیری از آسیب‌ها و خسارات، اجتناب از هرگونه تردد غیر ضروری برای افراد سالمند و کودکان در سطح شهر، پرهیز از هرگونه فعالیت‌های ورزشی در فضای باز، عدم پارک خودرو در کنار ساختمان‌های نیمه کاره و درختان فرسوده و پایش شاخص آلودگی توسط دستگاه‌های ذیربط و اتخاذ تصمیم مطابق با مقررات را توصیه می‌کند.

به گزارش ایسنا، هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
انتخاب
دکمه بازگشت به بالا