جدیدترین و آخرین اخبار داغ ورزشی

سفر ایرانی‌ها با کشتی کروز به قطر برای تماشای بازی +جزئیات

وزیر راه و شهرسازی گفت: برای جابه‌جایی هموطنانی که قصد تماشای مسابقات جام جهانی را در قطر دارند، ما محدودیتی نداریم و پیش بینی شده با سفر به قطر همراه مسئولان وزارت ورزش و جوانان دو نمایشگاه در زمینه گردشگری و صنایع های‌تک در آن ایام در جنوب کشور برگزار شود.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که قطر عنوان کرده به شرط اقامت ۳روز در قطر بلیت بازی‌های جام جهانی را به ایرانی‌ها می‌فروشد، گفت: ایرانی‌ها می‌توانند صبح با کشتی کروز به قطر مسافرت کنند و بازی مورد نظرشان را تماشا کنند و شب به کشور برگردند.

رستم قاسمی در حاشیه امضای تفاهمنامه‌های همکاری میان بخش‌های مختلف این وزارتخانه و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: یکی از تفاهمنامه‌هایی که به امضا رسید، در حوزه گردشگری دریایی است که از مهمترین معیار‌های حوزه گرددشگری می‌تواند باشد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: تفاهمنامه‌ی دیگر مربوط به زمین‌های مورد نیاز سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری بود که تصمیم گرفته شد با معرفی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سازمان ملی زمین و مسکن همکاری لازم صورت بگیرد و تفاهمنامه سوم نیز ساخت هتل‌های فرودگاهی بود.

رستم قاسمی همچنین درباره میزان آمادگی طرف قطری برای استفاده از ظرفیت‌های موجود در ناوگان حمل و نقل هوایی و دریایی ایران برای جابه‌جایی مسافران در ایام جام جهانی فوتبال، گفت: از نظر تعداد پرواز تقریبا محدودیتی نداریم و با قطری‌ها به توافق رسیده‌ایم. آن‌ها برای لندینگ یک هواپیما در ایام جام جهانی حدود 10 هزار دلار دریافت می‌کنند، ولی این رقم برای ایران تقریبا مجانی شده است و پولی دریافت نمی‌کنند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: برای جابه‌جایی هموطنانی که قصد تماشای مسابقات جام جهانی را در قطر دارند، ما محدودیتی نداریم و پیش بینی شده با سفر به قطر همراه مسئولان وزارت ورزش و جوانان دو نمایشگاه در زمینه گردشگری و صنایع های‌تک در آن ایام در جنوب کشور برگزار شود.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که طرف قطری عنوان کرده است به شرط اقامت 3 روز در قطر بلیت بازی‌های جام جهانی را به متقاضیان ایرانی می‌فروشد، گفت: ایرانی‌ها می‌توانند صبح با استفاده از کشتی کروز به قطر مسافرت کنند و بازی مورد نظرشان را تماشا کنند و شب به کشور برگردند. همچنین تماشاگران خارجی می‌توانند با استفاده از هواپیما‌های شاتل ما و انتخاب کیش به عنوان محل اقامت‌شان، بازی مورد نظرشان را تماشا کنند و به کشور مبدا خود برگردند. چون به هر حال اقامت در قطر، اقامت گرانی است.

قاسمی همچنین درباره تداوم فروش بلیت‌های دونرخی ایرلاین‌ها برای گردشگران خارجی گفت: با متخلفین برخورد خواهد شد و اگر گزارشی در این زمینه وجود دارد، برای رسیدگی به ما اطلاع دهید تا برخورد می‌کنیم.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
انتخاب
دکمه بازگشت به بالا