جدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادی

سقوط سنگین آلت کوین ها

رمز ارزها مجددا وارد فاز نزولی شده اند. قیمت ها طی چند روز گذشته کاهش یافته اند و بیت کوین دوباره وارد کانال 16000 دلار شده است.

طلسم کانال 16000 دلار بیت کوین شکسته نمی شود. هر بار که قیمت وارد کانال 17000 دلار می شود، نهایتا یکی دو روز در آن دوام می آورد و دوباره به کانال 16000 دلار برمی گردد.

در آخرین روزهای هفته گذشته وضعیت بیت کوین بد نبود، اما ناگهان از ظهر روز جمعه وضعیت عوض شد و قیمت بیت کوینبا یک افت چند درصدی وارد محدوده 16000 دلار شد. در حال حاضر هم قیمت این ارز با کاهش 1.5 درصدی نسبت به دیروز در حدود 16700 دلار است.

بازدهی هفتگی بیت کوین مجددا وارد محدوده منفی شده و در حال حاضر منفی 2.5 درصد است. اما در مقیاس ماهانه، همچنان شاهد رشد یک درصدی هستیم. ارزش معاملات بیت کوین طی شبانه روز گذشته 22 میلیارد دلار بوده و ارزش بازار آن نیز 322 میلیارد دلار است.

اخیرا اعلام شده که روند خروج بیت کوین از صرافی ها همچنان ادامه دارد و موجودی بیت کوین صرافی ها به پایین ترین سطح در 4 سال گذشته رسیده است. این موضوع در حالت عادی، اتفاقی مثبت بود چراکه خروج بیت کوین از صرافی ها به این معنا بود که دارندگان بیت کوین قصد دارند بیت کوین خود را برای بلند مدت نگهداری کنند و آن را به کیف پول منتقل کرده اند. اما پس از اتفاقی که برای صرافی FTX رخ داد، اعتماد سرمایه گذاران به صرافی ها به شدت کاهش پیدا کرده و خروج پول از صرافی، اغلب به نیتی دیگر انجام می شود نه به نیت نگهداری بلند مدت.

افت هفتگی اتریوم به 6 درصد رسید

اتریوم هم مثل بیت کوین، امروز منفی است. با افت 2 درصدی، قیمت بزرگ ترین آلت کوین بازار حدود 1180 دلار است. در مقیاس هفتگی، اتریوم افت 6 درصدی داشته که نسبت به افت بیت کوین رقم سنگین تری است. در مقیاس ماهانه هم این آلت کوین با افت 1 درصدی مواجه شده است.

ارزش معاملات اتریوم طی شبانه روز گذشته 8 میلیارد دلار بوده و ارزش بازار آن نیز عدد 144 میلیارد دلار را نمایش می دهد.

سقوط سنگین آلت کوین ها

با اینکه بیت کوین افت سنگینی ندارد اما تعدادی از آلت کوین ها سقوط های سنگین داشته اند. فایل کوین با سقوط 21 درصدی بدترین عملکرد را در فهرست 50 ارز برتر بازار دارد. چیلیز هم امروز 12 درصد افت کرده که رقم سنگینی است. ایپ کوین و فلو با افت 10 درصدی، هوبی توکن با افت 9 درصدی، OKB، ترا کلاسیک، نیر پروتکل،  سولانا و پولکادات با افت 8 درصدی از نمادهای پرنوسان امروز هستند.

در این وضعیت منفی بازار، دو نماد هم رشد کرده اند. لئو با رشد 5 درصدی امروز بهترین عملکرد را دارد و تون کوین هم 2 درصد رشد کرده که در این وضعیت قرمز بازار، شرایط مطلوبی را تجربه می کند.

ارزش بازار در کف کانال 800 میلیارد دلاری

ارزش بازار ارزهای دیجیتال با افت 2.3 درصدی به 806 میلیارد دلار رسیده و ارزش معاملات هم با رشد 11 درصدی، رقم 44 میلیارد دلار را نمایش می دهد.

ارزش معاملات دیفای طی شبانه روز گذشته 2 میلیارد دلار بوده و در استیبل کوین ها هم 40 میلیارد دلار معامله انجام شده است.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
اقتصادنیوز
دکمه بازگشت به بالا