جدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعی

سوء استفاده از پیامک طرح عفاف و حجاب / کلاهبرداری پیامکی در قم

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان قم گفت: مجرمان سایبری با سوء استفاده از پیامک طرح عفاف و حجاب اقدام به کلاهبرداری می‌کنند. آنها با ارسال پیامک جعلی حاوی لینک آلوده و از طریق شماره‌ای شخصی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند که در صورت کلیک افراد بر روی لینک منجر به نصب بد افزار مخرب، هدایت کاربر به درگاه جعلی بانک، هک تلفن همراه، سرقت اطلاعات و در نهایت برداشت از حساب افراد خواهد شد.

علی موالی در گفت‌وگو با خبرنگاران با ارائه هشدارها و توصیه‌های انتظامی به شهروندان در خصوص کلاهبرداری پیامکی طرح عفاف و حجاب، اظهار کرد: با عنایت به اجرای طرح عفاف و حجاب از سوی پلیس و ارسال پیامک برای افراد متخلف، مجرمان سایبری از این موضوع سوء استفاده کرده و با ارسال پیامک جعلی حاوی لینک آلوده و از طریق شماره‌ای شخصی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند که در صورت کلیک افراد بر روی لینک منجر به نصب بد افزار مخرب، هدایت کاربر به درگاه جعلی بانک، هک تلفن همراه، سرقت اطلاعات و در نهایت برداشت از حساب افراد خواهد شد.

وی افزود: پلیس از سرشماره های شخصی اقدام به ارسال پیام نمی‌کند پیامک‌های ارسالی فاقد لینک هستند و همچنین توجه داشته باشند در صورت دریافت اینگونه پیامک ها که از افراد درخواست پرداخت وجه و اطلاعات بانکی می کنند عجولانه عمل نکنند و مراتب را به شماره تماس 096380 مرکز فوریت های سایبری پلیس فتا گزارش کنند.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
انتخاب
دکمه بازگشت به بالا