جدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعی

سوء استفاده کلاهبرداران از ماه محرم / مراقب باشید

رییس پلیس فتا استان البرز به کاربران در خصوص کلاهبرداری های مختلف اینترنتی در ماه محرم هشدار داد.

سرهنگ رسول جلیلیان روز شنبه اظهار داشت : برخی افراد در فضای مجازی تحت عنوان «نذری اینترنتی» از مردم کلاهبرداری می کنند که هوشیاری در مقابل ترفند این افراد ضروری است.

وی اضافه کرد: این افراد با انگیزه کلاهبرداری از کاربران با ایجاد سایت و صفحه جعلی اقدام به دریافت کمک های مردمی تحت عنوان نذورات کرده ضمن آنکه درخلال عملیات پرداختی مردم حساب های آنان را رمز گشایی می کنند.

جلیلیان گفت: کاربران به ویژه در فضای اینستاگرام چنانچه قصد پرداخت نذورات را دارند به صفحه های معتبر مراجعه کنند تا گرفتار این کلاهبرداران نشوند.

وی افزود: این افراد با جلب اعتماد مردم درفضای مجازی با دریافت مبالغی به عنوان نذری و یا کمک به افراد نیازمند حساب کاربران را هک کرده و سپس نسبت به برداشت آن اقدام می کنند.

جلیلیان به یکی دیگر از جرائم سایبری درایام محرم اشاره کرد و افزود: رواج باج افزارها و افزایش سوء استفاده‌های احتمالی در این ایام متصور است و این افراد با ارائه فایل‌ها و ادعیه‌های مذهبی برای دانلود که برخی از آنها آلوده به بدافزار بوده و به محض دانلود، به سیستم قربانی نفوذ کرده و اطلاعات کاربر را به سرقت می برند.

وی خاطرنشان کرد: کاربران باید نسبت به دریافت فایل‌ها از منابع نامعتبر دقت لازم را داشته باشند و از دانلود و نصب این گونه نرم افزارها خودداری کنند.

وی تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

5/5 - (1 امتیاز)
منبع
خبر انلاین
دکمه بازگشت به بالا