جدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعیجدیدترین و آخرین اخبار داغ حوادث

سیل احتمالی در سیستان و بلوچستان / آماده باش امدادگران

علیرضا میربهاءالدین مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: جهت مقابله با حوادث احتمالی و بر اساس تصمیمات متخذه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان مقرر شد کلیه نیروهای امدادی، اعضای تیم های واکنش سریع و تمامی کارکنان ستادی و شهرستانی در حالت آماده باش قرار گرفته و کلیه مرخصی ها لغو گردد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: جهت مقابله با حوادث احتمالی و بر اساس تصمیمات متخذه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان مقرر شد کلیه نیروهای امدادی، اعضای تیم های واکنش سریع و تمامی کارکنان ستادی و شهرستانی در حالت آماده باش قرار گرفته و کلیه مرخصی ها لغو گردد .

علیرضا میربهاءالدین افزود: به دنبال هشدارهای هواشناسی مبنی بر ورود توده بارشی مونسون و شدت بارش ها در شهرستان‌های استان به منظور اتخاذ تدابیر لازم ، جلسات ستاد پیشگیری ، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان در محل استانداری سیستان و بلوچستان ، باحضور استاندار و سایر اعضا روز گذشته و همچنین در یوم جاری تشکیل گردید .

وی بیان کرد: استاندار سیستان و بلوچستان در این جلسات بر لزوم آماده باش همه دستگاه های اجرایی و امدادی استان تاکید کرد.

میربهاءالدین افزود: همچنین تجهیز نمودن انبارهای امدادی ، آماده باش بالگرد و تیم امداد هوایی ، تقویت دپوی انبارهای امدادی شهرستانها ، تجهیز انبارهای پشتیبانی در مناطقی که احتمال قطع راههای مواصلاتی وجود دارد ، اعلام آماده باش به اعضای خانه های هلال در سراسر استان جهت آمادگی ارائه خدمات لازم در حوادث احتمالی از دیگر تصمیمات متخذه در این جلسه بود .

وی ادامه داد: همچنین با منظور آگاهی رساندن به عموم مردم از خطرات سیلاب محتواهای آموزشی لازم تدوین شده در معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر جهت پخش از صدا و سیمای استان در اختیار این مرکز قرار گرفت .

وی تصریح کرد: آمادگی لازم برای حضور و خدمات رسانی به آسیب دیدگان احتمالی حوادث در بخش های مختلف این جمعیت با بهره گیری از تجهیزات سبک و نیمه سنگین امداد و نجات، و خودروهای سبک و سنگین وجود دارد.

وی همچنین گفت: نجاتگران جمعیت هلال احمر در تمامی شهرستان‌های استان تا خروج سامانه بارشی از استان در آماده باش کامل قرار دارند تا در صورت نیاز به مردم آسیب دیده ارائه خدمات نمایند .

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
انتخاب
دکمه بازگشت به بالا