دسته‌بندی نشده

شاخص کل بورس، امروز ۲۲ آذر ۱۴۰۰

شاخص کل بازار بورس امروز (دوشنبه، ۲۲ آذرماه) با ۲۵ هزار و ۲۴۹ واحد کاهش، در جایگاه یک ‌میلیون و ۲۹۵ هزار واحدی قرار گرفت.

شاخص کل بازار بورس امروز (دوشنبه، ۲۲ آذرماه) با ۲۵ هزار و ۲۴۹ واحد کاهش، در جایگاه یک ‌میلیون و ۲۹۵ هزار واحدی قرار گرفت.

در معاملات امروز بیش از پنج میلیارد و ۱۳۱ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۰ هزار و ۳۴۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با ۶ هزار و ۴۱۹ واحد کاهش به ۳۴۹ هزار و ۱۹۷ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با چهار ‌هزار و ۳۸ واحد افت به ۲۱۹ هزار و ۶۴۷ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۲۲ هزار و ۲۴۶ واحد و شاخص بازار دوم، ۳۹ هزار و ۷۱ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، گروه دارویی برکت (برکت) با ۱۲۲ واحد، بورس کالای ایران (کالا) با ۴۳ واحد، معدنی املاح ایران (شاملا) با ۳۵ واحد، پاکسان (شپاکسا) با ۲۲ واحد، داروسازی روز دارو(دروز) با ۱۷ واحد و سیمان بجنورد (سبجنو) با ۱۶ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با دو هزار و ۴۱۶ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۸۲۴ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ۴۹۹ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک هزار و ۳۱۳ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با یک هزار و ۱۴۱ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک هزار و ۳۲ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۹۳۲ واحد و توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۶۹۲ واحد با تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شدند.

برپایه این گزارش، امروز نماد فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، ایران‌خودرو (خودرو)، گروه دارویی برکت (برکت)، بورس کالای ایران (کالا)، ملی صنایع مس ایران (فملی) و سایپا (خساپا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه شیمیایی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲۰۰ ‌میلیون و ۶۶۲ هزار برگه سهم به ارزش سه هزار و ۱۷ میلیارد ریال داد و ستد شد.

 

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس بیش از ۲۶۷ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۸ هزار و ۶۶۳ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار دو میلیارد و ۱۳۴ میلیون برگه سهم به ارزش ۵۷۶ هزار و ۱۳۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای توسعه سرمایه و صنعت غدیر (سغدیر)، تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا)، پخش هجرت (هجرت)، قاسم ایران (قاسم)، سپیدار سیستم آسیا (سپیدار) و تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا (کتوکا) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر) و پالایش نفت لاوان (شاوان) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا