جدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعی

شرایط آبی تهران / شرایط بسیار نگران کننده‌ است

مقایسه میزان بارندگی‌های سال آبی جاری با سال آبی گذشته که ۳۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد حکایت از تشدید روند خشکسالی و شرایط به مراتب نگران کننده‌تر نسبت به سنوات خشک گذشته دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌های مورد نیاز بر اساس همین وضعیت سخت انجام شده، بیان می‌کند که «با توجه به رودخانه‌های دائمی که به سدهای تأمین کننده آب تهران منتهی می‌شوند و ذخایر آبی موجود و همچنین منابع آب زیرزمینی در اختیار، برنامه‌ریزی به جهت تأمین پایدار آب شرب صورت پذیرفته است و امید آن داریم با همراهی شهروندان و مدیریت مصرف، بتوانیم این رسالت را به انجام برسانیم.»

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران اکنون شرایط آبی تهران تا اندازه‌ای شبیه سال ۱۳۹۳ است. با این تفاوت که این موضوع کاهش بارش‌ها، اثر کاهشی خود را هم روی حجم آب ورودی به مخازن سدها و هم روی میزان ذخیره آب سدها گذاشته و این امر کاملاً مشهود است.

پارسا در خصوص تأمین آب شرب استان تهران اظهار می‌کند: «با توجه به تشکیل جلسات مشترک هم در کلان وزارت نیرو با حضور مقام عالی وزارت و هم جلسات در سطح شرکت‌های مادرتخصصی آب و آبفا، همه برنامه‌ریزی‌های لازم به منظور گذر از شرایط کم آبی صورت گرفته و هماهنگی‌های لازم با شرکت آبفا و پایش و مدیریت منابع و مصارف در دو بخش تأمین و توزیع در حال انجام است. امیدواریم که تأمین آب شرب تهران به شکل پایدار تأمین شود.»

او با اشاره به احتمال تداوم شرایط موجود می‌گوید: «براساس پیش‌بینی‌های فصلی سازمان هواشناسی کشور مبنی بر ادامه روند خشکسالی و بارندگی کمتر از نرمال در فصل پاییز و همچنین افزایش میانگین درجه حرارت نسبت به متوسط بلندمدت، احتمال تداوم شرایط فعلی با توجه به کمبودهایی که اشاره شده بسیار زیاد است.»

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
دنیای اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا