جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

شرایط «تجدیدنظر در حکم بدوی دانشجویان» دانشگاه شریف اعلام شد

رئیس دانشگاه شریف گفت: ما هم کرسی آزاداندیشی، هم میزگرد و هم تریبون آزاد در دانشگاه شریف برگزار می‌کنیم.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف در خصوص دانشجویانی که هنوز وضعیت آن‌ها در کمیته انضباطی تعیین‌تکلیف نشده است و امکان شرکت این دانشجویان در امتحان پایان ترم گفت: به هر حال هم باید مقررات دانشگاه را اعمال کنیم و هم شرایط به صورتی باشد، دانشجویانی که مشکلی ندارند به درس‌شان برسند.

در خصوص آن‌هایی که هنوز تکلیف‌شان معلوم نیست، شورای انضباطی تصمیم گیری می‌کند و این موضوع در دست معاونت دانشجویی است. در مجموع برای حل مشکل آن‌هایی که فعلا مشکل دارند، سریعتر رسیدگی می‌کنیم.

جلیلی در مورد اینکه چقدر احتمال تجدیدنظر در احکام بدوی صادر شده برای دانشجویان وجود دارد؟ توضیح داد: اگر کسی خطایی کرده قاعدتا باید پاسخگو باشد و از طرفی اگر در موردی، اشتباه احتمالی رخ داده یا به هر دلیلی مستندات در مورد دانشجو کفایت نکند، حتما تجدیدنظر صورت می‌گیرد و اصلا تجدیدنظر برای همین کار است.

او در مورد اطمینان به دانشجویان در خصوص برقراری عدالت در کمیته انضباطی و صدور احکام برای آنها نیز اظهار کرد: ما افرادی را در این جمع قرار داده‌ایم که عدالت برقرار باشد. هم استاد و هم دانشجو در این جلسات حضور دارند و اسناد مربوط به تخلف دانشجو دقیق بررسی می‌شود و هیات تجدیدنظر هم وجود دارد که در قانون نیز به همه این موارد اندیشیده شده است.

رئیس دانشگاه شریف ادامه داد: معاونت دانشجویی، دبیرخانه شورای انضباطی است و حراست ابتدا باید اسناد و مدارک مربوط به تخلف دانشجو را به معاونت دانشجویی تحویل دهد و آن‌ها این اسناد را بررسی می‌کنند، البته این اسناد به دست من نمی‌رسد، چراکه من عضو کمیته تجدید نظر هستم و معاونت دانشجویی این امور را پیش می‌برد.

جلیلی در خصوص برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه شریف نیز بیان کرد: ما هم کرسی آزاداندیشی، هم میزگرد و هم تریبون آزاد در دانشگاه شریف برگزار می‌کنیم.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
خبر انلاین
دکمه بازگشت به بالا