دسته‌بندی نشده

صدور مجوزهای کسب و کار در حال تسهیل شدن است / برنامه دولت درخصوص افزایش قیمت سوخت

سخنگوی دولت با اشاره به برخی اظهار نظرها برای گران شدن بنزین، گفت: دولت هیچ پیشنهادی برای افزایش قیمت بنزین نداشته و ندارد، در مجلس شورای اسلامی پیشنهاداتی برای افزایش قیمت گاز، سوخت پتروشیمی و مسکن داده شده است که دولت این افزایش قیمت را نپذیرفته است.

سخنگو و رییس شورای اطلاع رسانی دولت گفت: من به عنوان سخنگوی دولت به خاطر کمبود دارو بویژه آنتی‌بیوتیک در داروخانه‌ها عذر خواهی می‌کنم، در حوزه آنتی‌بیوتیک کوتاهی و مسوول مربوطه در سطح معاون وزیر عزل و جابجا شد.

علی بهادری جهرمی روز پنجشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد، در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان پیرامون کمبود دارو افزود: همزمان رییس جمهور دستور دادند در حوزه سیاستگذاری دولت در وزارت بهداشت و همچنین شرکتهای تولید کننده دارو که بخشی از آنها زیر مجموعه وزارت کار بودند، پیگیری و برخورد شود.

وی ادامه داد: وزارت اطلاعات نیز در خصوص این شرکتهای دارویی ورود کرد و یادآور می شوم که این رفتار دولت مردمی در قبال کوتاهی‌ها در چهارچوب برخورد با مشاور وزیر و معاون وزیر تاکنون سابقه داشته است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه دشمن علاقه ای به درمان درد مردم ایران ندارد، افزود: زمانی که بناست این مشکلات و دردها درمان شود، دشمن برافروخته می شود.

بهادری جهرمی بیان کرد: دولت اکنون تمام تلاش خود را دارد که صدای این مردم شنیده شود و درمان درد آنها باشد.

وی گفت: دولت مردمی در شرایط نامناسب اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کشور را تحویل گرفت، این شرایط قابل قبول نبود حتی برخی از مردم در آن انتخابات با هدف اعتراض، به صندوق رای پشت کردند.

سخنگوی دولت به تورم ممتد، بالا و کم سابقه سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: فشار اقتصادی در شهریور سال ۱۴۰۰ و همچنین چند سال قبل آن به مردم وارد شده بود، این وضعی که دولت تحویل گرفته بود بخشی به دلیل اعتماد غلط گذشتگان به بیرون مرزها و البته برخی نتیجه تحریم هایی بوده است که دشمنان آن را فلج کننده نامیدند.

بهادری جهرمی با اشاره به گسترش فضای مجازی و پیامدهای آن در کشور اضافه کرد: همزمان بواسطه کرونا تجمعات و ارتباطات چهره به چهره در کشور به حداقل خود رسیده بود، به جای آن ارتباطات مجازی در اوج خود قرار گرفته بود، ارتباطاتی با سوی گیری ها از خارج کشور و به شکل نابرابر و جهت گیری شده پیش می رفت که در سه سال درگیری با کرونا این موضوع تشدید شد.

وی گفت: فشار کرونا و فضای مجازی تحت سیطره و برنامه ریزی دشمنان قرار گرفت و این شرایط فشار زیادی را به مردم و دولت وارد کرد.

بهادری افزود: دولت به همه نژادها و سلیقه ها اعتماد کرد و ریل گذاری بازگشت دولت به مردم را در پیش گرفت، به طوریکه دولت مردمی برای رفع مشکلات ملت ۳۱ سفر استانی را رقم زد.

کاهش تورم نتیجه اعتماد مردم به دولت

سخنگوی دولت در ادامه گفت: نتیجه اعتماد مردم نیز این بود که تورم ۶۰ درصدی ۱۴۰۰ به تورم ۴۰ درصدی کاهش یافت، هرچند ۴۰ درصد مطلوب نیست، اما مسیر درمان در حال طی شدن است.

وی اظهار داشت: رشد اقتصادی ۱۰ سال قبل به طور میانگین بواسطه سوء مدیریتها و تحریم ها به صفر رسیده بود، اما تاکنون طی فصول مختلف فعالیت این دولت، در حال رسیدن به پنج درصد است. البته این رشد میانگین جبران تورم یک دهه صفر درصد را نمی کند، اما کشور در مسیر درمان قرار گرفته است.

بهادری جهرمی افزود: اکنون دشمن دید شرایط به نفع ما و به ضرر او در حال تغییر است، درصدد فتنه انگیزی بر آمد که با حمایت مردم در حال شکست خوردن است.

وی با بیان اینکه صدور مجوزهای کسب و کار در حال تسهیل شدن است، گفت: امضاهای طلایی دستگاه ها و مسوولان حذف شده و حساب ها و بودجه را دولت از طریق سایتها در دید مردم قرار می دهد.

رییس شورای اطلاع رسانی دولت افزود: اگر این مغایرت و دردها رفع شود، دیگر دشمن توانایی استمرار این سیاه نمایی و امکان سوء استفاده و بهره برداری از شرایط را نخواهد داشت، بدین دلیل دشمن از این تغییرات ناراضی است.

بهادری جهرمی همچنین گفت: اینکه دانشجو با شجاعت و بدون ترس در این تریبون سخن می گوید باعث افتخار است، همچنان که پلیس ما با ماشین زیر گرفته می شود و جوان ۲۱ ساله ما وحشیانه تکه تکه می شود بدون ترس و شجاعت عمل کرده است.

سخنگوی دولت افزود: این که گفتند دولت برای یک میلیون مسکن عذر خواهی کند بنده می گویم، دولتی که هشت سال تولید مسکن را بست و بحران امروز مسکن در حوزه اجاره و ساخت را ایجاد کرد باید پاسخگو باشد و باید برای این بحران‌آفرینی جواب دهد.

دولت هیچ پیشنهادی برای افزایش قیمت بنزین نداشته و ندارد

سخنگوی دولت با اشاره به برخی اظهار نظرها برای گران شدن بنزین، گفت: دولت هیچ پیشنهادی برای افزایش قیمت بنزین نداشته و ندارد، در مجلس شورای اسلامی پیشنهاداتی برای افزایش قیمت گاز، سوخت پتروشیمی و مسکن داده شده است که دولت این افزایش قیمت را نپذیرفته است.

بهادری جهرمی خاطر نشان کرد: با مسوولان باید به گونه ای رفتار کنید تا آنها برای پاسخگویی و حضور در دانشگاه ترغیب شوند و باید با رفتارمان و شکل گفتگو در دانشگاه الگویی برای بیان نظرات باشیم.

رییس شورای اطلاع رسانی دولت ادامه داد: لازمه تحول و پیشرفت تغییر و تحول از درون است، متاسفانه بعضی برخلاف این گزاره، تصور کرده اند که این تغییر ممکن است از بیرون حاصل شود.

وی افزود: نوع نگاه این بود که به جای اعتماد به جوانان کشور، کلید حل مشکلات را در بیرون جستجو کنیم، در حالیکه مشکلات کنونی بواسطه همین نگاه گذشتگان بوده است.

اینستاگرام به دلیل اقدامات تروریستی به طور موقت فیلتر شده است

سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به پرسش دانشجویی پیرامون فیلتر اینستاگرام گفت: در خصوص فیلتر اینستاگرام، مقامات امنیتی ذی صلاح بواسطه مباحث امنیتی به صورت مقطعی این پیام رسان را فیلتر کردند. اینستاگرام اقدام تروریستی انجام داد و مسوولان امنیتی برای حفظ حقوق مردم مجبور به اقدامات متقابل شدند.

بهادری جهرمی در ادامه بیان کرد: افتخار می کنم در دانشگاههای ما آزادی بیان است و شرایطی هست که مسوولان به وظیفه خود در قبال مردم و دانشجویان عمل می کنند.

سخنگوی دولت ادامه داد: در این دولت بواسطه فاصله ای که از نیاز سفره مردم و درآمدها وجود داشت، حقوق کارکنان و بازنشستگان بین ۵۰ تا ۶۰ درصد افزایش یافت تا این شکاف به آرامی کاهش یابد.

بهادری جهرمی افزود: برای رفع مشکل مسکن که طی سالهای قبل ایجاد شده بود، قرار شد زمین مسکن به صورت رایگان در اختیار مردم قرار داده شود.

وی گفت: مطالبه ۱۱ ساله فرهنگیان در این دولت اجرا و قانون رتبه بندی معلمان نیز در دولت سیزدهم اجرا شد.

رییس شورای اطلاع رسانی دولت همچنین افزود: رفتار خشن از سوی هر فرد و گروهی، چه نیروی انتظامی و چه اغتشاشگران مردود است و همه باید بیاییم و تخلفات را گزارش کنیم، مصادیق را بازگو و با تخلف برخورد کنیم، باید محل درد را بشناسیم و با فساد و فرد فاسد برخورد کنیم.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
انتخاب
دکمه بازگشت به بالا