جدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادی

عرضه خودروهای وارداتی در بورس منتفی شد

رییس سازمان بورس اعلام کرد که فعلا خودروهای وارداتی در بورس کالا عرضه نمی‌شود؛ به این ترتیب فعلا عرضه خودروهای وارداتی در بورس منتفی شد

مجید عشقی در آیین رونمایی از نخستین صندوق بخشی بازار سرمایه گفت: ما در دوره جدید پنج نوع صندوق متنوع از جمله صندوق تضمین اصل سرمایه، صندوق اهرمی، صندوق املاک مستغلات و صندوق بخشی را راه‎‌اندازی کردیم تا سرمایه‌گذاران بتوانند با هر گونه سلیقه و هر میزان از ریسک در بازار سرمایه، سرمایه‌گذاری کنند. هرچند پیش از این صندوق‌های دارا یکم و پالایش یکم وجود داشتند اما این نخستین صندوق بخشی است که در صنعت پتروشیمی راه افتاده و سال آینده شاهد صندوق‌های بخشی بیشتری خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه هدف از معرفی صندوق‌ بخشی این است که بتوان متناسب با نیاز مشتریان به همه ذائقه‌های موجود بازار پاسخ داد، اظهار کرد: بسیاری از سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در یک حوزه هستند و در عین حال نمی‌خواهند ریسک تک سهم بودن را به دوش بکشند، که با راه‌اندازی صندوق بخشی این امکان فراهم شد. ان‌شاالله این ابزار به کاهش ریسک معاملات به ویژه برای سهامدارانی که وقت و انرژی کافی یا سواد مالی برای خرید و فروش سهام ندارند، کمک کند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: رایزنی‌های لازم را برای جلوگیری از زیان صادرکنندگان انجام می‌دهیم. عرضه ارز صادراتی شرکت‌ها در بازار مبادله‌ای به نسب گذشته به نفع آن‌ها است. هرچند ما رایزنی‎‌های لازم را انجام می‌دهیم که نه صادرکنندگان ضرر کنند و نه مصرف‌کنندگان و شرایط فعلی از گذشته برای شرکت‌ها بهتر است.

عشقی ادامه داد: قرار بر این بود عرضه خودروهای وارداتی در بورس کالا باشد؛ اما بر اساس مصوبه هیئت دولت قرار شد این عرضه‌ها در سامانه یکپارچه خودرو صورت بگیرد و فعلا عرضه‌ای در بورس کالا  نداریم.

وی افزود:تعیین نرخ خوراک پتروشیمی‌ها بر اساس قانون بر عهده ۷۰۰۰ تومان نخواهد بود.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
اقتصادنیوز
دکمه بازگشت به بالا